Doorgaan naar de inhoud
Uw zoekacties: Provinciaal bestuur van Overijssel

0025.2 Provinciaal bestuur van Overijssel ( Collectie Overijssel locatie Zwolle )

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
1. Beknopte geschiedenis van het provinciaal bestuur
2. Geschiedenis van het archief
3. Verantwoording van de inventarisatie
4. Geschiedenis van de provinciale commissie voor de werkgelegenheid
5. Geschiedenis van het archief
6. Verantwoording van de inventarisatie
7. Opmerkingen
8. Lijst van provinciale bestuurders (1921) 1949-1970
Inventaris

Kenmerken

Datering:
1921 / 1949 - 1970
Omvang archiefblok:
256,3 meter(s)
Voorwaarden voor raadpleging en gebruik:
Een deel van de stukken is respectievelijk 50 of 75 jaar beperkt openbaar met het oog op bescherming van de persoonlijke levenssfeer of het voorkomen van onevenredige bevoordeling of benadeling.
Toegang:
archief van de provinciale griffie van Overijssel, Provinciaal Bestuur van Overijssel , 1921 / 1949 - 1970, Zwolle (1995).
Archiefvormer(s):