Doorgaan naar de inhoud
Uw zoekacties: Beeldbank Overijssel
Beeldbank Overijssel ( Historisch Centrum Overijssel (HCO) )
>
Zoektermen
 

Wildcards kunnen het zoeken vergemakkelijken:

  • Een ? (vraagteken) vervangt een letter
  • Een * (sterretje) vervangt een aantal letters
  • Door een $ (dollarteken) voor een zoekterm te zetten, zoekt u naar woorden die op elkaar lijken.

Meer zoektips vindt u hier.

beacon
266 zoekresultaten
sorteren op:
 
 
weergave:
Pagina: 1
  • vorige | 
  • 1 | 
  • 2 | 
  • 3 | 
  • 4 | 
  • 5 | 
  • 6 | 
  • 7 | 
  • 8 | 
  • ... | 
  • volgende
 
 
Erfgoedstuk
Film
14736 BB05757 Deze documentaire behandelt het door Philips geleverde SATCO luchtverkeersleidingsysteem van Schiphol.
0:00:02Bij beelden vanuit een toren van een parkachtig landschap wordt gezegd: detectie, bewerken en regelen.
0:00:34Luchtverkeersleiding moet tegelijkertijd een grote hoeveelheid gegevens verwerken van de radar, vluchtschema?s, vliegtuigposities en meteo. Om dit te bereiken moeten de meest geavanceerde technieken worden toegepast.
0:00:53Tekst: Developments in ATC Systems (ATC = Air Traffic Control = luchtverkeersleiding)
In co-operation with the Netherlands Department of Civil Aviation
KLM Royal Dutch Airlines
Schiphol Airport Authority
0:01:17De toren blijkt een radartoren. Tegen de achtergrond van het radarscherm verschijnt de titel: Cleared to proceed (zoiets als: toestemming om verder te gaan).
0:01:29Aftiteling:
Sound mixing: Nick Meijer
Camera: Bob Linschoten
Script, editing and direction: Ab Jansen
A multifilm production
Cinecentrum Holland
0:02:24Een viermotorig straalvliegtuig landt in mistig weer.
0:02:50Terwijl beeldschermen en instrumentenpanelen te zien zijn, wordt gezegd dat luchtverkeersleiding zonder technologie ondenkbaar is.
0:03:15Een tweemotorig straalvliegtuig stijgt op. Er is even een ander vliegtuig in de lucht te zien.
0:03:35Op Schiphol wordt sinds 1960 de Philips-Satco (Simulated Air Traffic COntrol) vluchtschema apparatuur gebruikt. Die bewerkt alle gegevens die luchtverkeersleiders nodig hebben.
0:03:49Deze apparatuur voorziet luchtverkeersleiders van radar informatie. Voor andere gegevens worden andere schermen gebruikt.
0:04:10Een piloot in een cockpit heeft contact met de luchtverkeersleiding en landt.
0:04:55Het luchtverkeer is blijven groeien en vraagt om automatisering en precisie van detectie, bewerken en regelen.
0:05:07Informatiepaneel op een luchthaven.
0:05:10Een vliegtuig landt; daarna is er een snelle opeenvolging van beelden van passagiers,, 1960-01-01
Titel:
Cleared to proceed ;
Beschrijving:
Deze documentaire behandelt het door Philips geleverde SATCO luchtverkeersleidingsysteem van Schiphol.
0:00:02Bij beelden vanuit een toren van een parkachtig landschap wordt gezegd: detectie, bewerken en regelen.
0:00:34Luchtverkeersleiding moet tegelijkertijd een grote hoeveelheid gegevens verwerken van de radar, vluchtschema?s, vliegtuigposities en meteo. Om dit te bereiken moeten de meest geavanceerde technieken worden toegepast.
0:00:53Tekst: Developments in ATC Systems (ATC = Air Traffic Control = luchtverkeersleiding)
In co-operation with the Netherlands Department of Civil Aviation
KLM Royal Dutch Airlines
Schiphol Airport Authority
0:01:17De toren blijkt een radartoren. Tegen de achtergrond van het radarscherm verschijnt de titel: Cleared to proceed (zoiets als: toestemming om verder te gaan).
0:01:29Aftiteling:
Sound mixing: Nick Meijer
Camera: Bob Linschoten
Script, editing and direction: Ab Jansen
A multifilm production
Cinecentrum Holland
0:02:24Een viermotorig straalvliegtuig landt in mistig weer.
0:02:50Terwijl beeldschermen en instrumentenpanelen te zien zijn, wordt gezegd dat luchtverkeersleiding zonder technologie ondenkbaar is.
0:03:15Een tweemotorig straalvliegtuig stijgt op. Er is even een ander vliegtuig in de lucht te zien.
0:03:35Op Schiphol wordt sinds 1960 de Philips-Satco (Simulated Air Traffic COntrol) vluchtschema apparatuur gebruikt. Die bewerkt alle gegevens die luchtverkeersleiders nodig hebben.
0:03:49Deze apparatuur voorziet luchtverkeersleiders van radar informatie. Voor andere gegevens worden andere schermen gebruikt.
0:04:10Een piloot in een cockpit heeft contact met de luchtverkeersleiding en landt.
0:04:55Het luchtverkeer is blijven groeien en vraagt om automatisering en precisie van detectie, bewerken en regelen.
0:05:07Informatiepaneel op een luchthaven.
0:05:10Een vliegtuig landt; daarna is er een snelle opeenvolging van beelden van passagiers,
Beschrijving vervolg:
douane, bagage, tanken, etc.
0:08:07In Nederland zijn de vluchtroutes kort en vragen uiterste aandacht van de verkeersvliegtuigen.
0:08:18Het SAAB systeem gebruikt de hedendaagse techniek met gedrukte bedrading in meerdere lagen. Snelle computers accepteren gegevens van diverse bronnen. Het correleert radar gegevens met vluchtschema?s.
0:08:58Alle vitale delen zijn dubbel uitgevoerd.
0:09:16Ponskaarten
0:09:20Om het programma te veranderen kan één van de computers off-line worden gezet. De computers kunnen in elke configuratie worden geschakeld.
0:09:51De introductie van dit nieuwe systeem werd voorafgegaan door een reorganisatie van het Nederlandse luchtruim. Er zijn verschillende luchtcorridors voor verkeer naar het oosten en naar het westen. Dit geeft meer capaciteit en vermindert de werkbelasting voor de luchtverkeersleiders.
0:10:13Er zijn drie wachtgebieden rond Schiphol, waar vliegtuigen boven elkaar rondjes vliegen.
0:10:23Vertrekkende vliegtuigen volgen standaard vertrekroutes, die onder de aanvliegroutes liggen om een verticale separatie te bewerkstelligen.
0:10:32Nadat een aanvliegend vliegtuig binnen bereik is gekomen, berekent een computer de tijd en hoogte waarop het wachtgebied verlaten moet worden, met als doel het tijdsinterval tot de landing te bepalen.
0:10:57De algemene verkeersleiding (en-route controller) geeft de standaard aankomstroute en instructies voor het dalen.
0:11:08Wanneer het vliegtuig de luchtcorridor verlaat, wordt het overgegeven aan de stack controller (= de computer die de gang van zaken in het wachtgebied regelt). De stack controller geeft instructies voor verdere daling en geeft de aanvliegtijd als wachten nodig is.
0:11:26De feeder (een andere computer) heeft het vliegtuig onder controle vanaf het moment dat het wachtgebied wordt verlaten totdat het vector gebied wordt binnengevlogen (In het vectorgebied worden aankomende vliegtuigen uit verschillende richtingen ingevlochten in
Lengte in minuten:
00:19:39
Datering begin:
1960-01-01
Adres:
Amsterdam (NH), [geen straatnaam]
Vervaardiger:
[Bob Linschoten (camera)][Jansen, Ab (draaiboek en regie)](Nick) N. Meijer;
Materiaal:
rolfilm;
16 mm;
Materiaal opmerkingen:
formaat beeld: kleur;
formaat geluid: mono;
geluid, optisch;
gesproken taal: Engels;
Atlantisnummer:
BB05757
Organisatie: Historisch Centrum Overijssel (HCO)
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Film
14087 BB02630 Film over gladheidsbestrijding, Polygoonfilm voor de Nederlandse Zoutindustrie, film over strooien van zout bij winterse gladheid.
0:00:23Titel: Zout voor de wielen
0:00:28Beelden van autoverkeer
0:00:41Beelden van wegenbouw
0:01:04Mist, regen en wind eisen wel voorzichtigheid, maar hoeven niet tot stagnatie van het verkeer te leiden.
0:01:19Anders is het gesteld met gladheid, veroorzaakt door ijzel, onderkoelde regen of sneeuw.
0:01:30Kinderen gooien sneeuwballen, rijden slee en schaatsen.
0:01:44Een bromfietser rijdt met beide benen aan de grond.
0:01:47Een heer helpt een uitgegleden vrouw met boodschappenmand overeind.
0:01:52Een vrouw strooit zout op een gladde stoep.
0:01:56Een gemotoriseerde bakfiets glijdt weg op een gladde straat.
0:02:01Vrachtwagens rijden uiterst langzaam over een gladde weg.
0:02:09Een bromfietser rijdt met beide benen aan de grond.
0:02:13Een personenauto slipt en botst bijna tegen een andere auto.
0:02:27Een politiewagen (een VW kever) en een ambulance rukken uit.
0:02:40Een bestelwagen is van de weg geraakt.
0:02:51Een personenwagen ligt in een wegberm. Op de achtergrond rijdt een kraanwagen langs.
0:03:04Terwijl beelden van zoutstrooien worden vertoond, wordt gezegd dat men bij gladheidbestrijding te laat kan komen.
0:03:43Op een weg is een fietser gevallen; een andere fietser loopt naast zijn fiets.
0:03:50Bij wijze van uitzondering wordt de sneeuw zo hoog opgewaaid dat het verkeer wordt lam gelegd. De sneeuwploeg kan niet alles verwijderen. Het restant wordt spiegelglad gereden.
0:04:14Veel vaker treedt gladheid op als alles veilig lijkt. Vanaf nu treedt in de film af en toe een getekend (gladheids)duiveltje op.
0:04:51Vroeger werd gladheid pas de volgende dag bestreden. Een man duwt een bakfiets; een tweede man schept hieruit zand en strooit het over de sneeuw. Zand maakt de sneeuw meteen stroef, maar neemt de oorzaak van de gladheid niet
Titel:
Zout voor de wielen ;
Beschrijving:
Film over gladheidsbestrijding, Polygoonfilm voor de Nederlandse Zoutindustrie, film over strooien van zout bij winterse gladheid.
0:00:23Titel: Zout voor de wielen
0:00:28Beelden van autoverkeer
0:00:41Beelden van wegenbouw
0:01:04Mist, regen en wind eisen wel voorzichtigheid, maar hoeven niet tot stagnatie van het verkeer te leiden.
0:01:19Anders is het gesteld met gladheid, veroorzaakt door ijzel, onderkoelde regen of sneeuw.
0:01:30Kinderen gooien sneeuwballen, rijden slee en schaatsen.
0:01:44Een bromfietser rijdt met beide benen aan de grond.
0:01:47Een heer helpt een uitgegleden vrouw met boodschappenmand overeind.
0:01:52Een vrouw strooit zout op een gladde stoep.
0:01:56Een gemotoriseerde bakfiets glijdt weg op een gladde straat.
0:02:01Vrachtwagens rijden uiterst langzaam over een gladde weg.
0:02:09Een bromfietser rijdt met beide benen aan de grond.
0:02:13Een personenauto slipt en botst bijna tegen een andere auto.
0:02:27Een politiewagen (een VW kever) en een ambulance rukken uit.
0:02:40Een bestelwagen is van de weg geraakt.
0:02:51Een personenwagen ligt in een wegberm. Op de achtergrond rijdt een kraanwagen langs.
0:03:04Terwijl beelden van zoutstrooien worden vertoond, wordt gezegd dat men bij gladheidbestrijding te laat kan komen.
0:03:43Op een weg is een fietser gevallen; een andere fietser loopt naast zijn fiets.
0:03:50Bij wijze van uitzondering wordt de sneeuw zo hoog opgewaaid dat het verkeer wordt lam gelegd. De sneeuwploeg kan niet alles verwijderen. Het restant wordt spiegelglad gereden.
0:04:14Veel vaker treedt gladheid op als alles veilig lijkt. Vanaf nu treedt in de film af en toe een getekend (gladheids)duiveltje op.
0:04:51Vroeger werd gladheid pas de volgende dag bestreden. Een man duwt een bakfiets; een tweede man schept hieruit zand en strooit het over de sneeuw. Zand maakt de sneeuw meteen stroef, maar neemt de oorzaak van de gladheid niet
Beschrijving vervolg:
weg.
0:05:00Twee mannen strooien met een schep zand vanuit een vrachtauto.
0:05:08Het zand wordt door de wind weg geblazen, door het verkeer aan de kant geworpen of door verse sneeuw bedekt.
0:05:52Gladheid wordt afdoende bestreden met zout.
0:05:54Zout wordt in zeer grote hoeveelheden opgeslagen, zodat in strenge winters aan de vraag kan worden voldaan.
0:06:18Aan het strooizout wordt een kleurstof toegevoegd en ook een preparaat (later is sprake van anti-bakmiddel) dat samenklonteren tegen gaat.
0:06:34Het zout wordt bij de K.N.Z. in Hengelo in vrachtwagens geladen.
0:07:03Het zout wordt met een roterende schijf op de weg gestrooid.
0:07:19Het zout wordt met de sneeuw vermengd tot een pap die door het verkeer van de weg wordt gereden.
0:07:56Vaak wordt zout met zand vermengd vanwege het onmiddellijke (maar tijdelijke) effect van zand.
0:08:19Een vrachtwagen die een mengsel van zand en zout strooit is eerder leeg dan een vrachtwagen die alleen zout strooit, omdat er in beide gevallen een zelfde hoeveelheid zout per vierkante meter moet worden gestrooid.
0:09:35In de zomer worden de zoutvoorraden al op peil gebracht.
0:10:16Strooizout moet droog bewaard worden: onder dak, onder zeil of onder zand.
0:10:41Er wordt een anti-bakmiddel toegevoegd vanwege de houdbaarheid.
0:10:46Uit een proef blijkt dat zout zonder anti-bakmiddel na afkoleing onder het vriespunt keihard wordt; het behandelde zout heeft de strooibaarheid behouden.
0:11:38In een tankstation luistert de pompbediende (in uniform) naar de weersverwachting op de radio.
0:11:51Een strooiwagen rukt uit na een telefonische melding van een ANWB wegenwachter aan een 's avonds thuis vertoevende wegbeheerder.
0:12:47Een elektronische gladheidsmelder bestaat uit een thermometer en een vochtigheidsvoeler in het wegdek, die met een zender verbonden zijn.
0:13:08Bij temperaturen onder het vriespunt en vochtafzetting gaat het alarm bij de
Lengte in minuten:
00:14:30
Datering eind:
1963-00-00
Adres:
-
Vervaardiger:
[Bijlsma, Ronald (animation)](Jules) Bosgraaf; (Charles) Breijer; Cinecentrum[Kalanos, Lajos (camera)][Kortekaas, Anton (montage)](Jonne) Severijn;
Materiaal:
16 mm;
rolfilm;
Materiaal opmerkingen:
gesproken taal: Nederlands;
geluid, optisch;
formaat geluid: mono;
formaat beeld: zwart/wit;
Atlantisnummer:
BB02630
Organisatie: Historisch Centrum Overijssel (HCO)
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Titel:
Deventer Handels- en Industriestad! De officiële opening van de haven-spoorwegwerken op 24 februari 1925 ;
Beschrijving:
Reportage over de opening van de haven-spoorwegwegwerken te Deventer, met beelden van de aankomst op het spoorwegemplacement van een versierde trein met autoriteiten en genodigden; doorknippen van een lint door burgemeester Van Humalda; opnames vanuit de trein die rijdt naar de gemeentelijke industrieterreinen aan de Nieuwe Haven; boottocht waarbij de genodigden de nieuwe haven bezichtigen; omhooggaan van de nieuwe elektrische hefbrug; de directieloods; portretten van een aantal mensen die betrokken waren bij de aanleg, t.w. burgemeester Jhr. mr. T.A.M.A. Van Humalda van Eysinga, wethouder J. Krooshof, directeur Publieke Werken L. van Gendt en hoofdopzichter J. Verburg; overzichtsopname van de havens, gezien vanaf de graansilo.
Tekstbordjes geven toelichting bij de beelden.
Lengte in minuten:
00:06:21
Datering begin:
1925-02-24
Datering eind:
1925-02-24
Adres:
Deventer, [geen straatnaam]
Materiaal:
16 mm;
rolfilm;
Materiaal opmerkingen:
formaat beeld: zwart/wit;
formaat geluid: stom;
Atlantisnummer:
BB01997
Organisatie: Historisch Centrum Overijssel (HCO)
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Film
13141 BB02546 Samenvatting:
Reportage over de bouw en opening van de Wilhelminabrug in Deventer, een verkeersbrug over de IJssel, die is gebouwd tussen 1939 en 1943, vernield door de Duitsers in april 1945, na de oorlog herbouwd en weer in gebruik genomen in 1948.

Beschrijving:
00.02.06 Tekst: "Foto, Kino en Projectiehandel Ab. Hakeboom Deventer, telef. 4400 (b.g.g. 2348)"
00.02.14 Tekst: "Ab. Hakeboom presenteert"
00.02.19 Tekst: "IJsselbrug Deventer"
00.02.24 Tekst: "Opnameleiding Ab. Hakeboom - Camera H.H.P. Blansjaar - Montage Theo Frijn"
00.02.36 Tekst: "1939 gebouwd - 1945 vernield - 1948 herbouwd"
00.02.47 Beeld: De oude Schipbrug over de IJssel, gezien vanaf de Worp, met op de achtergrond het IJsselfront van Deventer.
00.03.08 Tekst: "Deventer, de eeuwen oude Hanze, had alleen bij heel strenge winters een vaste oeververbinding."
00.03.17 Beeld: Mensen lopen over planken die op de bevroren IJssel zijn gelegd.
00.03.35 Tekst: "Zo werd gedurende 1939-1940-1941 een begin gemaakt met de vaste oeververbinding"
00.03.47 Beeld: Werkzaamheden aan de nieuwe brug.
00.04.22 Gezicht vanaf de in aanbouw zijnde brug op de Bokkingshang en de Bergkerk.
00.04.42 Arbeiders aan het werk bij één van de pijlers van de brug.
00.04.48 Tekst: "De aanbouw van de Westelijke oeverovergang"
00.04.52 Beeld: Een arbeider werkt op de brug.
00.05.01 Tekst: "De bouw van het Oostelijk viaduct"
00.05.05 Opnieuw een gezicht vanaf de in aanbouw zijnde brug op de Bokkingshang en de Bergkerk, gevolg door beelden van werkzaamheden aan ijzeren matten op de brug.
00.06.25 Arbeiders storten beton op de ijzeren matten.
00.07.45 Stratenmakers werken bij de opgang van de brug.
00.08.28 Een stoomsleepboot vaart onder de in aanbouw zijnde brug door.
00.08.50 Tekst: "1942 De boog van de IJsselbrug-Deventer wordt gesloten"
00.08.57 Beeld: Arbeiders bevestigen gloeiend hete bouten in de ijzeren boog van de brug.
00.09.35 Tekst: "1942 De, 1939-00-00
Titel:
De aanleg van de Wilhelminabrug te Deventer ;
Beschrijving:
Samenvatting:
Reportage over de bouw en opening van de Wilhelminabrug in Deventer, een verkeersbrug over de IJssel, die is gebouwd tussen 1939 en 1943, vernield door de Duitsers in april 1945, na de oorlog herbouwd en weer in gebruik genomen in 1948.

Beschrijving:
00.02.06 Tekst: "Foto, Kino en Projectiehandel Ab. Hakeboom Deventer, telef. 4400 (b.g.g. 2348)"
00.02.14 Tekst: "Ab. Hakeboom presenteert"
00.02.19 Tekst: "IJsselbrug Deventer"
00.02.24 Tekst: "Opnameleiding Ab. Hakeboom - Camera H.H.P. Blansjaar - Montage Theo Frijn"
00.02.36 Tekst: "1939 gebouwd - 1945 vernield - 1948 herbouwd"
00.02.47 Beeld: De oude Schipbrug over de IJssel, gezien vanaf de Worp, met op de achtergrond het IJsselfront van Deventer.
00.03.08 Tekst: "Deventer, de eeuwen oude Hanze, had alleen bij heel strenge winters een vaste oeververbinding."
00.03.17 Beeld: Mensen lopen over planken die op de bevroren IJssel zijn gelegd.
00.03.35 Tekst: "Zo werd gedurende 1939-1940-1941 een begin gemaakt met de vaste oeververbinding"
00.03.47 Beeld: Werkzaamheden aan de nieuwe brug.
00.04.22 Gezicht vanaf de in aanbouw zijnde brug op de Bokkingshang en de Bergkerk.
00.04.42 Arbeiders aan het werk bij één van de pijlers van de brug.
00.04.48 Tekst: "De aanbouw van de Westelijke oeverovergang"
00.04.52 Beeld: Een arbeider werkt op de brug.
00.05.01 Tekst: "De bouw van het Oostelijk viaduct"
00.05.05 Opnieuw een gezicht vanaf de in aanbouw zijnde brug op de Bokkingshang en de Bergkerk, gevolg door beelden van werkzaamheden aan ijzeren matten op de brug.
00.06.25 Arbeiders storten beton op de ijzeren matten.
00.07.45 Stratenmakers werken bij de opgang van de brug.
00.08.28 Een stoomsleepboot vaart onder de in aanbouw zijnde brug door.
00.08.50 Tekst: "1942 De boog van de IJsselbrug-Deventer wordt gesloten"
00.08.57 Beeld: Arbeiders bevestigen gloeiend hete bouten in de ijzeren boog van de brug.
00.09.35 Tekst: "1942 De
Beschrijving vervolg:
oeververbinding is tot stand gebracht."
00.09.41 Beeld: Arbeiders lopen over de ijzeren boog en bevestigen een Nederlandse vlag op de top.
00.10.07 Tekst: "De rivieroverspanning en de westelijkoverspanningen gereed voor het betonneren van het wegdek"
00.10.15 Beeld: Gezicht op de brug vanaf de Gelderse kant, waar onder meer een grote kraan staat.
00.10.39 Tekst: "Hier worden de ondersteuningen verwijderd."
00.10.43 Beeld: Een drijvende kraan haalt ijzeren balken bij de brug weg en deponeert deze op de oever.
00.12.03 Tekst: "De Oostelijke toegangsweg is bijna gereed."
00.12.06 Beeld: Drie mannen werken aan de oprit van de brug naast de Bokkingshang. Een man op een fiets kijkt toe.
00.12.25 Tekst: "16 maart 1943 - voor de 1ste maal de officiële opening van de IJsselbrug-Deventer"
00.12.31 Beeld: Toeschouwers bij de oprit zijn in afwachting van de opening. Op de achtergrond de Boreelkazerne.
00.12.56 Een Nederlandse vlag wappert in de wind. Aan de achterkant van een huis is een bord van Auto-stoffeerderij A.C. Schaap bevestigd.
00.13.12 Een groep mannen in lange jassen en in pak wacht op wat er komen gaat. Men schudt elkaar de hand.
00.14.02 Toeschouwers staan langs de kant, met op de achtergrond het gebouw van Noury & Van der Lande.
00.14.33 Een schaar hangt aan een lint.
00.14.41 Het lint wordt door een man in een pak doorgeknipt.
00.1.4.48 De genodigden lopen de brug op, met op de achtergrond stadsbeelden van Deventer. Ook een vrachtauto met een houtgasgenerator rijdt de brug op.
00.15.34 De genodigden lopen onder de boog door.
00.15.38 Tekst: "10 april 1945 - even na 9.07 uur"
00.15.46 Beeld: Opnames van de verwoeste brug, die half in het water ligt.
00.16.27 Een kikvorsman staat op een boot en krijgt een helm op.
00.16.42 Tekst: "Na deze vernieling eerst aan het opruimen."
00.16.44 Een drijvende kraan hijst onderdelen van de brug op. Een kikvorsman daalt af in het water.
00.17.29 Tekst: "1946
Lengte in minuten:
01:04:37
Datering begin:
1939-00-00
Datering eind:
1948-00-00
Adres:
Deventer, [geen straatnaam]
Vervaardiger:
[Ab. Hakeboom](Ab) A. Hakeboom;
Materiaal:
16 mm;
rolfilm;
Materiaal opmerkingen:
formaat beeld: zwart/wit;
formaat geluid: stom;
Atlantisnummer:
BB02546
Organisatie: Historisch Centrum Overijssel (HCO)
 
 
 
Pagina: 1
  • vorige | 
  • 1 | 
  • 2 | 
  • 3 | 
  • 4 | 
  • 5 | 
  • 6 | 
  • 7 | 
  • 8 | 
  • ... | 
  • volgende
MAIS-(M)DWS is een product van DE REE archiefsystemen BV
meer informatie over MAIS-(M)DWS