Bouwmeester uit Herfte
-
Ik heb ook alleen maar
Ik heb ook alleen maar transcripties/ bewerkingen, geen originelen. En door gezondheidsomstandigheden ben ik niet in staat naar het HCO te gaan. Maar, met een variant op het bekende "gelukkig hebben we de foto's nog" is het nu "gelukkig hebben we (een deel van) de bewerkingen wél".
Beste mensen,
Beste mensen,Zoals gezegd, ik wend me tot het archief van het HCO. Uiteindelijk is hun bron primair, maar mocht ik gezien het moeilijke handschrift er niet uit komen, dan hoop ik nog een beroep op jullie te mogen doen.Met vriendelijke groet,Cees
-
Boek 615 is heel gemakkelijk
Boek 615 is heel gemakkelijk te lezen.
Hallo,
Hallo,Zoals ik in mijn berichtje van 30 oktober schreef, de weg naar het HCO is mij bekend, dacht ik. Het blijkt dze keer helaas - zoals de Fransen zeggen - een impasse te zijn. Na veel heen en weer mailen is het antwoord van de medewerker: "Wij hebben van de oude rechterlijke archieven microfiches in de studiezaal staan. Ik nodig u van harte uit om naar de studiezaal te komen. Als u een usb-stick meeneemt, kunt u de bladzijden die u wil hebben downloaden. Met vriendelijke groet..." enz. Jammer, want eerdere ervaringen met het HCO zijn juist hardstikke positief!Maar goed. Willen jullie - Ria en Janny - a.j.b. mij de gevraagde documenten mailen, dan maar in de vorm van een transcriptie; ben ik ook reuze blij mee.Met vriendelijke groet,Cees Barthel uit Leidencees.barthel at online.nl
- ria van bessen
Ja, ik had het al begrepen
Ja, ik had het al begrepen van Helen. Ubs stick meenemen. En een copie ontvangen van het origineel is er dus niet meer bij? Ook niet tegen betaling?Janny, stuur jij de gegevens of ik?
-
Hallo Ria
Hallo RiaJuist afgelopen week heb ik mijn kopieën van het origineel van boek 615 aan iemand gegeven. Je moest toen vroeger kopiëren met zo'n vreselijk apparaat. Dan moesten er nieuwe onderdelen ingedraaid worden. Ik kon dat zelf niet en dat mocht geloof ik ook niet. Ik heb die kopieën namelijk ruim 20 jaar geleden in het Zwolse archief gemaakt. Deel 614 heb ik toen maar gedeeltelijk kunnen kopiëren.Toen ik afgelopen week thuis kwam van het postkantoortje zag ik de oproep om o.a. kopieën uit boek 615 te kunnen krijgen. Het handschrift van 615 is heel goed leesbaar, dat had ik de vorige avond voor de oproep kwam nog gezien, dus dat is geen probleem. Boek 614 is moeilijker. Voor boek 615 komt denk ik wel een oplossing, we zijn er al mee bezig.En wat die andere nummers betreft: Ria, wil jij die transcripties sturen, ik ben nu bezig mijn verjaardag voor te bereiden en druk met wat andere dingetjes. Ik volg het wel even en anders komt het deze week van mijn kant nog wel een keertje. Succes verder!
- ria van bessen
Als jij wel copiën hebt, dan
Als jij wel copiën hebt, dan lijkt het me leuker voor de vragensteller om daar weer een copie van te krijgen dan een transcriptie. Wellicht moeten jullie dan toch maar contact zoeken t.z.t.
-
Ik heb die kopieën juist
Ik heb die kopieën juist vorige week weggegeven, dat scheelde 5 multomappen op de plank, dus ik heb die 614 en 615 zelf niet meer, ( ik heb geen kopie achter gehouden), maar de persoon die het heeft gekregen neemt wel contact op. Die kan ze scannen, ik nu dus niet meer. De avond voor ik ze verstuurde heb ik 614 en 615 gelezen, vluchtig, vandaar dat ik weet hoe leesbaar die handschriften wel of niet zijn. Ik heb nu alleen nog de transcripties/bewerkingen.Wel opmerkelijk: heb ik meer dan 20 jaar die mappen op de plank en net op de dag dat er vraag naar is, kom ik terug van het postkantoortje omdat ze zojuist verstuurd zijn. Komische hobby.
-
Bericht 2.
Bericht 2.Onderstaand bericht nummer 1 van 13:17 uur krijg ik niet vermeld op mijn computer. Andere nieuwe reacties van vandaag op de andere topics wel. Dit is me al vaker opgevallen bij andere personen. Dat er wel wat nieuws staat bij een bepaald bericht, maar dat dat niet wordt aangegeven. Het lijkt dan alsof er niet gereageerd is. Wat onjuist is.