Ferdinandus Quint

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
Albert Aalderson

Ferdinandus Quint

Bericht door Albert Aalderson » 27 okt 2005, 17:46

Op 23 oktober 1743 zijn te Steenwijk gehuwd Ferdinandus Quint en Jantje Stelting beiden van Steenwijk. Als ouders van Ferdinandus komen Hermen Quint en Claasje Reuvers in aanmerking doch ik kan geen doop van Ferdinandus vinden, wel van een dochter Ruth op 31 maart 1715 in Steenwijk.
De oudste dochter van Ferdinandus was genaamd Claesje dus je zou zeggen.....
Wie kan mij informatie verschaffen.

ria van bessen

Hallo beiden,Er is een Dirk

Bericht door ria van bessen » 06 nov 2005, 15:31

Hallo beiden,
Er is een Dirk Reuvers jm uit Den Ham die huwt in 1788 te Heino en een Maria Reuvers jd uit Oss [N-Brabant]die ondertr 1760 te Kampen.
Er is een Quintenberg onder Holten -
Meer weet ik niet,
groeten Ria van Bessen

Albert Aalderson

Hallo Jan,Bedankt voor je

Bericht door Albert Aalderson » 06 nov 2005, 18:49

Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie alhoewel ik er niet ver mee kom. Voor wat betreft de herkomst van de naam Quint (Kwint), daar kun je alle kanten mee op, wanneer je op GeneaNet de naam Quint intoetst dan kun je kiezen uit 25 bladzijden met de naam Quint varierend van noord Frankrijk tot Groningen. Ga er maar aanstaan.
Als ik het nu goed begrijp stam jij ook af van Ferdinandus Quint en je hebt ook geen aansluiting naar Hermen Quint d.m.v. een doopbewijs. Is Ferdinandus zijn dochter Aeltje jouw link met hem, zij was gehuwd met een Andries Groenink. Zijn andere dochter grietje was gehuwd (in 2e instantie) met een Albert Groen (mijn link).Heb jij meer informatie over deze Groen(ink) familie ?

Groet Albert

ria van bessen

Hallo Jan,in de Volkstelling

Bericht door ria van bessen » 10 nov 2005, 22:35

Hallo Jan,
in de Volkstelling Kwartier van Vollenhove [wonende te stad Vollenhove in de Kerkstraat] ene Albert Groenink gehuwd met Willempje Put, ze hebben een zoon Andries, die ouder is dan 10 jr. De Volkstelling is van 1748, dus Andries moet geboren zijn voor 1738. En wellicht dus in V'hove.

In deze VOT Vollenhove zit ook nog een Albert Groen weduwnaar met een zoon Hermen. Omdat je zegt dat Albert Groen[ink] een zoon is van Hermen Jans Groen wekt dit wat verwarrend.
Graag jouw reactie, Ria van Bessen

Albert Aalderson

Jan,In je antwoord van 7

Bericht door Albert Aalderson » 11 nov 2005, 14:50

Jan,

In je antwoord van 7 november stelde je dat Aaltje Quint was overleden op 27 oktober 1776 zonder nakomelingen te hebben althans je hebt ze niet kunnen traceren. Bij mijn weten hebben Andries en Aaltje in januari 1777 nog een dochter Klaasje gekregen (doopboek 417/105)

Groet Albert

Albert Aalderson

Dag Ria,Een reactie op je

Bericht door Albert Aalderson » 11 nov 2005, 15:13

Dag Ria,

Een reactie op je berichtje van 10 november jl.
Inderdaad is het gebruik van de naam Groen(ink) door dezelfde ? familieleden nogal verwarrend.
De twee gezusters Quint huwden ieder een Groen en een Groenink. Grietje Quint huwde Albert Groen in 2e echt. Albert was ook weduwnaar hij was eerder gehuwd met een Klaasjen Beenen, deze naam staat vermeld op de huwelijksakte (29-11-1789 Steenwijk). Ik kan echter alleen maar een huwelijk van een Albert Groen vinden op 3 mei 1761 te Steenwijk (429/7 HCO) zijn vrouw wordt hierin Klaasje Jans van Wapserveen genoemd, dus niet Beenen. Ik heb wel een doop gevonden van een Albert Groen, 7 juli 1734 als zoon van Jannes Groen en Annigje Geerts (414/15 HCO)
Albert en Grietje kregen op hun beurt op 16 maart 1791 een zoon genaamd Jannes (419/114), dus ik neem aan dat dit wel goed zit.

Ik kan echter geen huwelijk vinden van Jannes Groen en Annigje Geerts, wel een doop van een Jan op 3 april 1707 (413/69 HCO) met als vader Hermen Jansz. Groen en Luijtje Jans.

Dit echtpaar huwde 1705 in Steenwijk (426/110 HCO) de vrouw wordt dan Luijtjen Jans Basuijn genoemd.

Groet Albert

ria van bessen

Hallo Albert,als ik het goed

Bericht door ria van bessen » 11 nov 2005, 22:30

Hallo Albert,
als ik het goed begrijp is Albert Groen eerst gehuwd met Klaasje Jans {Beenen] op 3 mei 1761 te Steenwijk en huwde hij daarna met Grietje Quint.

Wie is dan die Albert Groen met zoon Hermen en weduwnaar? Als dat dezelfde persoon is dan is hij dus nog een keer eerder getrouwd. [Zoon Hermen is geboren voor 1738 - nl.hij is als boven 10 jr vermeld]

Deze Albert is dan pakweg rond 1710 geboren. Maar hij zou wel tegen de 80 lopen wanneer hij nog een kind verwekt bij Grietje Quint geb. in 1791

Onder nr. 296 in Steenwijk [VOT 1748] zit ook nog een Jan Groen X Aaltjen van Dijk en ze hebben geen kinderen. Deze Jan kan dus ook de zoon geb. 1707 van Hermen Jans Groen X Luitjen Jans zijn?

Ik heb nl een Jan Henric Groen X Gertjen Harms in het oud rechterlijk archief van Vollenhove van 1644. Ik heb geen idee of je er iets mee kunt, maar toch bij deze,

ambt Vollenhove invnr 2773
f 296 28-03-1644
Joan Gelmers en Gretjen Peters zijn schuldig aan Joan Henric Groen en Gertjen Harms 400 goudguldens en tevens nog 200 car. glds.
Onderpand Joan Gelmers zijn huis en hof gelegen in de Leeuwter Clust waar hij op woont.

f 318 16-06-1644
Henrick Philips en Arriaentje Leenerts hebben verkocht aan Jan Hendrix Groen een huis staande op het Sandt van Vollenhoe en gebruikt door Jan Gelmert? en zoals zij in koop verkregen hebben van Marrichjen Kiers

Dit is maar een beknopte versie van de akte!

groeten Ria van Bessen

Albert Aalderson

Dag Ria,Bedankt voor je

Bericht door Albert Aalderson » 13 nov 2005, 19:52

Dag Ria,

Bedankt voor je reactie maar ik kan er niet zoveel mee, mijn probleem in deze is het feit dat ik geen huwelijk kan vinden van de ouders van Albert Groen (ged.17 juli 1734 in Steenwijk).
Jannes Groen en Annigje Geerts.

Hartelijke groet Albert

Plaats reactie