Wiilempje Everts Smid te Vollenhove
Wiilempje Everts Smid te Vollenhove
Willempje Everts Smid geb. te Vollenhove ca. 1760 en overleden in 1827, vermoedelijk in Doornspijk was gehuwd op 19.09.1790 met Albert Jacobs van 't Hof geb. Doornspijk 27.04.1765.
Ik zoek het voorgeslacht van Willempje! Wie kan mij hierbij helpen?
Ik zoek het voorgeslacht van Willempje! Wie kan mij hierbij helpen?
Heb deze gegevens gevonden
Heb deze gegevens gevonden wel zonder achternaam
Evert Jan getr Annegje Tijmens
Kinderen ged Vollenhove
Willempje 15-10-1758
Evert Jan getr Annegje Tijmens
Kinderen ged Vollenhove
Willempje 15-10-1758
Hallo Jan,Volgens mijn
Hallo Jan,
Volgens mijn gegevens is Albert Jacobs van 't Hof niet gehuwd met Willempje Everts. Tenminste niet giegen die ik in mijn kwartierstaat heb.
Albert Jacobs van 't Hof (geboren ca.1761, ovl.19 april 1821), gehuwd 19 sept. 1790 Evertje Hendriks Kruithof (geb.15 jan.1762, ovl.18 sep 1823). Albert hed een broer Evert Alberts van 't Hof die gedoopt is op 27 apr 1765.
Alle data, m.u.v. overlijden (die zijn in Vierhouten) zijn in Doornspijk.
Volgens mijn gegevens is Albert Jacobs van 't Hof niet gehuwd met Willempje Everts. Tenminste niet giegen die ik in mijn kwartierstaat heb.
Albert Jacobs van 't Hof (geboren ca.1761, ovl.19 april 1821), gehuwd 19 sept. 1790 Evertje Hendriks Kruithof (geb.15 jan.1762, ovl.18 sep 1823). Albert hed een broer Evert Alberts van 't Hof die gedoopt is op 27 apr 1765.
Alle data, m.u.v. overlijden (die zijn in Vierhouten) zijn in Doornspijk.
- ria van bessen
Hallo Jan,In Vollenhove werd
Hallo Jan,
In Vollenhove werd burger op 02-05-1694 - Harmannus Welinck [bron:regesten Vollenhove deel 3 blz. 46]
En aangesteld op 27-10-1727 als ratelwacht ene Jan Welinck in de plaats van Rijkent Wolters, die daarop de eed heeft afgelegd. [bron:regesten Vollenhove deel 3 blz. 67-71]
Met vriendelijke groeten, Ria van Bessen
In Vollenhove werd burger op 02-05-1694 - Harmannus Welinck [bron:regesten Vollenhove deel 3 blz. 46]
En aangesteld op 27-10-1727 als ratelwacht ene Jan Welinck in de plaats van Rijkent Wolters, die daarop de eed heeft afgelegd. [bron:regesten Vollenhove deel 3 blz. 67-71]
-
In mijn (Ambt-)Vollenhoofse
In mijn (Ambt-)Vollenhoofse bestand vind ik, dat
Tijmen Roelofs voor de tweede keer trouwt op 28-5-1712 te Beulake met Hendrikje Sanders. Hendrikje Sanders overlijdt op 3-10-1763. Hendrikje is een dochter van Sander Martens, die op 27-2-1656 is getrouwd met Aeltien Albers.
Van Tijmen en Hendrikje heb ik vier kinderen vermeld:
Jan Tijmens doop 06-05-1714 ovl. 24-4-1776
Albertje doop 22-12-1715
Kornelis doop 19-06-1718
Albert doop 18-01-1722
De kinderen zijn gedoopt in de Nederduits Geref. Kerk in Vollenhove.
Het gezin woonde in "t Klooster (Sint Jansklooster).
Het nageslacht neemt later de naam Regelink aan.
Ik heb ook evt. nog nageslacht van Jan (8 kinderen) en Albert (7 kinderen)
De gegevens heb ik uit het boek "Het Vollenhoofse geslacht van der Linde" en uit de doopboeken van de NG kerk in Vollenhove.
Tijmen Roelofs voor de tweede keer trouwt op 28-5-1712 te Beulake met Hendrikje Sanders. Hendrikje Sanders overlijdt op 3-10-1763. Hendrikje is een dochter van Sander Martens, die op 27-2-1656 is getrouwd met Aeltien Albers.
Van Tijmen en Hendrikje heb ik vier kinderen vermeld:
Jan Tijmens doop 06-05-1714 ovl. 24-4-1776
Albertje doop 22-12-1715
Kornelis doop 19-06-1718
Albert doop 18-01-1722
De kinderen zijn gedoopt in de Nederduits Geref. Kerk in Vollenhove.
Het gezin woonde in "t Klooster (Sint Jansklooster).
Het nageslacht neemt later de naam Regelink aan.
Ik heb ook evt. nog nageslacht van Jan (8 kinderen) en Albert (7 kinderen)
De gegevens heb ik uit het boek "Het Vollenhoofse geslacht van der Linde" en uit de doopboeken van de NG kerk in Vollenhove.
- ria van bessen
Hallo Guus,Ik dacht dat dit
Hallo Guus,
Ik dacht dat dit het geslacht Apeldoorn was?
en ik heb als voorvaders :
- Cornelis [Apeldoorn] ged. 19-06-1718
- Jan Cornelis [Apeldoorn] ged. 10-05-1736
- Cornelis [Apeldoorn] ged. 08-10-1777
Als dat dus niet zo is, heb je dan misschien de goede gegevens over Cornelis Apeldoorn
X 1e Catharina Roemers en 2e Geertruij de Boer ?
Wie zijn dan diens ouders enz.
Uit het 2e huwelijk:
ged. 16-03-1819 te V'hove - Johanna Catharina Apeldoorn, zij is van mij een rechtstreekse voorouder.
Ik dacht dat dit het geslacht Apeldoorn was?
en ik heb als voorvaders :
- Cornelis [Apeldoorn] ged. 19-06-1718
- Jan Cornelis [Apeldoorn] ged. 10-05-1736
- Cornelis [Apeldoorn] ged. 08-10-1777
Als dat dus niet zo is, heb je dan misschien de goede gegevens over Cornelis Apeldoorn
X 1e Catharina Roemers en 2e Geertruij de Boer ?
Wie zijn dan diens ouders enz.
Uit het 2e huwelijk:
ged. 16-03-1819 te V'hove - Johanna Catharina Apeldoorn, zij is van mij een rechtstreekse voorouder.
-
Hallo Ria,Ik constateer, dat
Hallo Ria,
Ik constateer, dat er hier en daar wat misvattingen zijn.
Vooraf: Mijn gegevens stammen in eerste instantie uit twee bronnen:
1e. De getranscribeerde doopregisters van de Nederduis Geref. Kerk te Vollenhove van 1619-1811(heb ik digitaal)
2e. De gegevens uit het boek: Het Vollenhoofs geslacht van der Linde" (1e druk, 1973)
De 1e druk is niet zonder fouten; de 2e druk van 200 bevat minder fouten maar is ook veel minder uitgebreid (het geslacht Apeldoorn staat in de 2e druk bijv. niet in)
Ik heb thuis niet de beschikking over trouwboeken en overlijdensregisters.
Uit de doopregisters leer ik het volgende:
- Er is een Kornelis Tijmens Apeldoorn, die getrouwd is met Aaltje Jans Welink en drie kinderen samen laten dopen (Jan 1736, Tijmen 1738, Tijmen 1741).
- Er is een Kornelis Tijmens Apeldoorn, die getrouwd is met Geertruij(d)(t) Jans Nieuwenhuijzen, die samen acht kinderen laten dopen (van 1747 tot 1762)
Ik neem aan, dat deze twee personen met de naam Kornelis Tijmens Apeldoorn dezelfde personen zijn, gezien tijdsopvolging van de doop en allebei binnen Vollenhove wonend.
Verder zie ik dat Jan Cornelis Apeldoorn(doop 10-5-1736) getrouwd is met Jacobje Jacobs Pot (doop 14-5-1732), die zes kinderen laten dopen (van 1764 -1777. Eén daarvan is Cornelis (doop 8-10-1777, die samen met zijn vrouw Catharina Lodewijks Reumer een kind Jacobje laten dopen in 1797. Gegevens van hen ná 1811 ontbreken mij.
Ik zal binnenkort nog even trachten wat meer over die fam. Regelink te zeggen.
Er lijkt een verwarring tussen de verschillende (of dezelfde?) Kornelis Tijmens'.
Vr. Groeten, Guus
Ik constateer, dat er hier en daar wat misvattingen zijn.
Vooraf: Mijn gegevens stammen in eerste instantie uit twee bronnen:
1e. De getranscribeerde doopregisters van de Nederduis Geref. Kerk te Vollenhove van 1619-1811(heb ik digitaal)
2e. De gegevens uit het boek: Het Vollenhoofs geslacht van der Linde" (1e druk, 1973)
De 1e druk is niet zonder fouten; de 2e druk van 200 bevat minder fouten maar is ook veel minder uitgebreid (het geslacht Apeldoorn staat in de 2e druk bijv. niet in)
Ik heb thuis niet de beschikking over trouwboeken en overlijdensregisters.
Uit de doopregisters leer ik het volgende:
- Er is een Kornelis Tijmens Apeldoorn, die getrouwd is met Aaltje Jans Welink en drie kinderen samen laten dopen (Jan 1736, Tijmen 1738, Tijmen 1741).
- Er is een Kornelis Tijmens Apeldoorn, die getrouwd is met Geertruij(d)(t) Jans Nieuwenhuijzen, die samen acht kinderen laten dopen (van 1747 tot 1762)
Ik neem aan, dat deze twee personen met de naam Kornelis Tijmens Apeldoorn dezelfde personen zijn, gezien tijdsopvolging van de doop en allebei binnen Vollenhove wonend.
Verder zie ik dat Jan Cornelis Apeldoorn(doop 10-5-1736) getrouwd is met Jacobje Jacobs Pot (doop 14-5-1732), die zes kinderen laten dopen (van 1764 -1777. Eén daarvan is Cornelis (doop 8-10-1777, die samen met zijn vrouw Catharina Lodewijks Reumer een kind Jacobje laten dopen in 1797. Gegevens van hen ná 1811 ontbreken mij.
Ik zal binnenkort nog even trachten wat meer over die fam. Regelink te zeggen.
Er lijkt een verwarring tussen de verschillende (of dezelfde?) Kornelis Tijmens'.
Vr. Groeten, Guus
-
De naam Regelink of Regeling
De naam Regelink of Regeling:
Zoals eerder vermeld had het gezin Van Tijmen Roelofs en Hendrikje Sanders vier kinderen:
Jan (1714), Albertje (1715), Kornelis (1718) en Albert (1722).
Van Jan en Albert heb ik gezinsgegevens:
Jan was getrouwd met Aaltje Willems Prins (of Dams). Bij de doop van 3 van de 8 kinderen staat vader Jan vermeld met de achternaam Regelin(k)(g).
Albert was getrouwd met Janna Dirks Lindeloo (volgens v.d.Linde boek: Janna Dirks Nijhuis!) Bij de doop van 5 van de 7 kinderen staat vader Albert vermeld als Regelin(k)(g).
Nu is de vraag of Kornelis Tijmens, de broer van Jan en Albert, dezelfde is als Cornelis vermeld bij de familie Apeldoorn. Waar is de bron en het bewijs, dat de Kornelis Tijmens, gedoopt op 19-6-1718, de naam Apeldoorn voert en dezelfde is als Cornelis Tijmens, die met Aaltje Welink en later met Geertruijd Jans Nieuwenhuijzen trouwde?
Zoals eerder vermeld had het gezin Van Tijmen Roelofs en Hendrikje Sanders vier kinderen:
Jan (1714), Albertje (1715), Kornelis (1718) en Albert (1722).
Van Jan en Albert heb ik gezinsgegevens:
Jan was getrouwd met Aaltje Willems Prins (of Dams). Bij de doop van 3 van de 8 kinderen staat vader Jan vermeld met de achternaam Regelin(k)(g).
Albert was getrouwd met Janna Dirks Lindeloo (volgens v.d.Linde boek: Janna Dirks Nijhuis!) Bij de doop van 5 van de 7 kinderen staat vader Albert vermeld als Regelin(k)(g).
Nu is de vraag of Kornelis Tijmens, de broer van Jan en Albert, dezelfde is als Cornelis vermeld bij de familie Apeldoorn. Waar is de bron en het bewijs, dat de Kornelis Tijmens, gedoopt op 19-6-1718, de naam Apeldoorn voert en dezelfde is als Cornelis Tijmens, die met Aaltje Welink en later met Geertruijd Jans Nieuwenhuijzen trouwde?
-
Ik heb Evert Jans en Annegien
Ik heb Evert Jans en Annegien Tijmens in m'n bestand bij de doop van Willempje, maar ik heb vrder niets van deze twee personen kunnen vinden in de doopregisters van Vollenhove.
- ria van bessen
Hallo Guus en Jan,Er is een
Hallo Guus en Jan,
Er is een Hendrikje Sanders die al weduwe was op 27-09-1703 van ene Hendrik Gerrits [folio 37].
Zij en haar kinderen zijn erfgenamen in de aangestorven goederen van moeije [tante] Femmigjen Martens, weduwe van Geert Jans in de Beulake.
Een voogdijstelling zit op f 34vo; de voogden zijn Wicher Gerrits en Jan Pieters.
En volgens folio 36vo zijn ook erfgenaam van deze tante; de kinderen van Marten Cornelis en Evertien Claas.
Bron ORA ambt Vollenhove invnr. 2814
Gezien de naam van tante Femme Martens zal deze Hendrikje Sanders dus de dochter kunnen zijn van Sander Martens
Vraag: Was Hendrikje Sanders gehuwd met Tijmen Reurink als weduwe of als jongedochter?
Groeten Ria van Bessen
Er is een Hendrikje Sanders die al weduwe was op 27-09-1703 van ene Hendrik Gerrits [folio 37].
Zij en haar kinderen zijn erfgenamen in de aangestorven goederen van moeije [tante] Femmigjen Martens, weduwe van Geert Jans in de Beulake.
Een voogdijstelling zit op f 34vo; de voogden zijn Wicher Gerrits en Jan Pieters.
En volgens folio 36vo zijn ook erfgenaam van deze tante; de kinderen van Marten Cornelis en Evertien Claas.
Bron ORA ambt Vollenhove invnr. 2814
Gezien de naam van tante Femme Martens zal deze Hendrikje Sanders dus de dochter kunnen zijn van Sander Martens
Vraag: Was Hendrikje Sanders gehuwd met Tijmen Reurink als weduwe of als jongedochter?
Groeten Ria van Bessen