Ik heb de dopen in Giethoorn op mijn computer staan, dus ik zou feilloos moeten kunnen vinden wanneer Marchje in Giethoorn geboren is. Uitgaande van de overlijdensakte in 1830 moet ze geboren zijn in 1744. Ik zoek mij een slag in de ronde maar kan de ware datum niet vinden. Trouwens geen der kinderen van deze ouders worden bij de doop vermeld (als ik het goed zie). Het huwelijk van de vader wordt vermeld met de aan tekening "civ" in 1742. De moeder wordt niet vermeld, maar moet volgens mij zijn Tiementje Hendriks. Wat betekent dat, de aantekening "civ"? En waarom wordt de echtgenote niet vermeld bij dit huwelijk? Kan iemand de zaak oplossen ? De vader van Marchje heette Rykent Wychers (Rykent met varianten). Graag vraag ik ook de aandacht voor de andere gedoopte kinderen.
Vr.groet
H.J.K
Marchje Rykus Tingen
Hallo Jan,Ik heb ook het
Hallo Jan,
Ik heb ook het Dopen van Giethoorn op de pc, maar ik kan haar ook niet vinden.
is zse wel geboren in Giethoorn, vraag ik me dan af.
Ik heb ook het Dopen van Giethoorn op de pc, maar ik kan haar ook niet vinden.
is zse wel geboren in Giethoorn, vraag ik me dan af.
Beste Jan,Deze vraag heb je
Beste Jan,
Deze vraag heb je volgens mij ongeveer een maand geleden ook al gesteld en ik heb daar toen naar beste weten en bevindingen antwoord op gegeven. Bij het civiele huwelijk (voor het gerecht) in 1742 staat de naam van echtgenote Tiementje Hendriks wel degelijk vermeld (zie ook de Volkstelling 1748 op de site van HCO). Deze familie was doopsgezind, dus dopen zul je niet in de database op internet vinden (deze is van de Gereformeerde Kerk). Volgens latere gegevens was de familie Tenge aangesloten bij de Doopsgezinde Gemeente Giethoorn Noord en daarvan zijn geen oude bewaarde gegevens:
Giethoorn-Noordzijde
141. Geboorteboek, 1775 sept. 12 - 1811 jan. 4
(origineel nr. 193) Index op familie- en voornamen
Het deel is waarschijnlijk in 1811 opgemaakt. Voorin een akte van 1755 mei 4.
Groet,
Egbert
Deze vraag heb je volgens mij ongeveer een maand geleden ook al gesteld en ik heb daar toen naar beste weten en bevindingen antwoord op gegeven. Bij het civiele huwelijk (voor het gerecht) in 1742 staat de naam van echtgenote Tiementje Hendriks wel degelijk vermeld (zie ook de Volkstelling 1748 op de site van HCO). Deze familie was doopsgezind, dus dopen zul je niet in de database op internet vinden (deze is van de Gereformeerde Kerk). Volgens latere gegevens was de familie Tenge aangesloten bij de Doopsgezinde Gemeente Giethoorn Noord en daarvan zijn geen oude bewaarde gegevens:
Giethoorn-Noordzijde
141. Geboorteboek, 1775 sept. 12 - 1811 jan. 4
(origineel nr. 193) Index op familie- en voornamen
Het deel is waarschijnlijk in 1811 opgemaakt. Voorin een akte van 1755 mei 4.
Groet,
Egbert