Judith Vanderhermel

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
Gast

Judith Vanderhermel

Bericht door Gast » 07 mei 2006, 12:33

Hoi collega's,

Ik ben momenteel op zoek naar een voorouder, Judith Vanderhermel genaamd, die gedomicilieerd was in Zwolle dd 25-11-1822.

Van de volgende aktes in het HCO, handelt de eerste al zeker over deze persoon. De andere mogelijk ook.

1.
huwelijkstoestemming door Judith Vanderhermel aan haar zoon Herman Zonderman (x 19 februari 1823 te Luik, België) bij akte verleden voor notaris Renette te Zwolle dd 25 november 1822.

Referentie:

Notaris Mathieu Joseph Kramer Renette, 1812-1832
- Repertorium 1812-1831
- Minuten van notariële akten, 1812-1832, deel 25 (1822, nrs. 2373-2528)

2.
Is de gezegde Judith Vanderhermel dezelfde als ene Judith van Herne, waarvan volgende overlijdensakte (in dat geval overlijdt zij tussen het moment van toestemming en het feitelijke huwelijk van haar zoon)?

Referentie (informatie Genlias):

Burgerlijke stand - Overlijden
Archieflocatie Historisch Centrum Overijssel
Algemeen Gemeente: Zwolle
Aktenummer: 20 dec
Aangiftedatum: 00-00-1822
Overledene Judith van Herne

3. Bijkomende vraag
Indien blijkt dat akte 2 over diezelfde Judith handelt, wordt er in de overlijdensakte verwezen naar een memorie van sucessie in het arrondissement Zwolle, of een VVO? Is deze memorie/VVO terug te vinden?

Aangezien ik in België woon, zou ik het geweldig op prijs stellen moest iemand deze akten even kunnen doornemen... Indien het eenvoudiger/tijdsparend is om de akten te kopiëren, wil ik de copies natuurlijk vergoeden.

Alle andere relevante informatie mbt deze persoon en haar familie wordt natuurlijk eveneens erg gewaardeerd

Hartelijk dank voor wie wil helpen en altijd bereid tot een opzoeking in één van de Vlaamse Rijksarchieven (bij voorkeur Antwerpen, Leuven, Beveren, Gent).

Met vriendelijke groet,
T. Reynders

[ 07. Mei 2006, 21:39: Bericht gewijzigd door: T. Reynders ]

ria van bessen

Hallo T. Reynders, ik ga van

Bericht door ria van bessen » 08 mei 2006, 15:13

Hallo T. Reynders, ik ga van de week weer naar Zwolle en zal even voor je kijken hoe of wat, ;

kan het ook vanderhemel zijn [dus zonder r?]

Met vriendelijke groeten Ria van Bessen

ria van bessen

Hallo Trygve,Judith van Herne

Bericht door ria van bessen » 09 mei 2006, 21:35

Hallo Trygve,

Judith van Herne - zonder beroep - oud 70 jaar en weduwe van Jan Adam Lammers wonende te Zwolle is overleden 's nachts om 12 uur in de Waterstraat 119 te Zwolle op 19 december 1822
aangevers: Wouter Groenenberg, sjouwer 54 jr. en Andries Karshof, schipper 51 jr.

Verder heb ik in de generale index [digitaal] gezocht op Vanderhermel - Hermel - Herne.
Geen gegevens gekregen. Ook geen huwelijk van deze Judith.

Van de huwelijkstoestemming is meestal geen kopie bewaard gebleven - ook al staat dat vermeld in de minuten - en geeft ook, indien wel bewaard, niet meer gegevens als dat je nu weet.
{Dit heb ik vandaag in het archief nagevraagd]

Mocht je er echt veel prijs opstellen dan wil ik dat de volgende keer wel doen.

Met vriendelijke groeten, Ria

ria van bessen

Hallo Trygve, kun je niet

Bericht door ria van bessen » 10 mei 2006, 10:39

Hallo Trygve, kun je niet proberen om te kijken of deze Judith dan hertrouwd is na de geboorte van hun zoon? Hit huwelijk zit niet in Zwolle. En iets van testament of i.d. - met alle respect - de Waterstraat was vroeger een zeer arme buurt; deze mensen hadden echt niets om na te laten.
Ik kom pas weer volgende week in Zwolle, misschien is in die tussentijd alles al opgelost.
Met vriendelijke groeten, Ria

Plaats reactie