Hendrikus Kruiper
Janna Hendiks Dekker(s) is
Janna Hendriks Dekker(s) is overleden in Raalte op 06-05-1853.https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 2026211Zij zou 81 jaar zijn geworden en geboren in Diepenveen.Ik vermoed dat zij geboren is in Okkenbroek en gedoopt is (RK) Colmschate 25-08-1770. Haar ouders zijn dan: Nikus Dekkers (Hendrikus) en Maria Gendevoortshttps://www.vpnd.nl/bronnen/ov/colmschate/colms ... 7-1773.pdf
- ria van bessen
Op 15 oct. 1764 dan nog een
Op 15 oct. 1764 dan nog een zoon Johannes [buiten Hendricus en Nicolaas] en 18 dec 1766 een Maria en op 18 sept 1770 een Mechteld en als laatste nog een Johannes op 9 mrt 1778Janna Dekkers is de vrouw van Hendricus volgens haar overlijdensakte – zie bericht Carolina – zij overlijdt wijk F op nr 146En dat is hetzelfde huisnummer als vermeld staat op de overlijdensakte van Nicolaas Kruiper die de man is van Janna Dekkers. Het lijkt me toe dat hij dan dezelfde is als Hendricus, tenzij Nicolaas ook met een Janna Dekkers gehuwd was.
- ria van bessen
De zoon uit de begin-post,
De zoon uit de begin-post, waar de zoektocht mee begint, is in ieder geval wel de zoon van Hendrik.Misschien dat de namen van zijn ouders bij 't overlijden van hem duidelijkheid geven?
Het extract uit het doopboek
Goed idee Ria:Het extract uit het doopboek in de huwelijksbijlagen van Hendrikus (hier Cornelits genoemd als achternaam) met Gerritdina Wissink spreekt van een Hendrik Cornelits en Joanna Hendriks als ouders.https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=2026211 Bewerking:https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... ijdensakte van deze Hendrikus. Hier wordt hij Henricus Kruper genoemd. Zijn ouders heten hier Cornelis Kruper en Janna Hendriks.
- ria van bessen
Wel slordig allemaal
Wel slordig allemaal genoteerd, het is om die reden niet zo vreemd dat dit lastig, zo niet verwarrend is.En dan speelt die Francotte daar ook nog door heen.Vreemd ook dat Cornelis Lucas niet in de telling van 1811 zit.
Poe, wat een kinderen opeens.
Poe, wat een kinderen opeens. Bedankt voor het overzicht Ria! Dit schept wat orde in deze lastige 'zaak'.
Dag allemaal,
Dag allemaal,Ik heb nog enkele vragen betreffende deze kwestie:Ten eerste de grote vraag uit mijn post van 23/09/2017: Als de Nicolaas Kruiper die overlijdt op 27-04-1850 niet dezelfde - maar dus een broer- is van Hendrik(us), wanneer zou Hendrik(us) dan zijn overleden? In de overlijdensindex van Raalte op zoekakten.nl zie ik onder Kruiper geen Hendrik of Hendrikus, alleen een doodgeboren kind van een Hendrikus in 09-02-1854. Machtilda, Nicolaas en vader Cornelis staan er wel allemaal netjes in.Daarnaast ben ik benieuwd of er wat te vinden is over de vrouw van Cornelis Lucae(Lucas) van de Frankotte: Henderina. Ik zie haar voorbijkomen als Henderina Joannis, Henderina (van het) Kolkman(shuis) en in de overlijdensakte van dochter Maria Kruiper (op 12-11-1850 te Okkenbroek) staat ze vermeldt als Hendrina Ruiter. Ook al zo'n persoon die schijnbaar graag goochelde met haar naam.... ik kan namelijk verder niks over haar vinden.
- ria van bessen
In principe reageer ik niet
In principe reageer ik niet op vragen na 1811. Dat is dus mijn keuze, heeft ook niets te doen met jouw vraag, hopelijk wil en kan een ander daarop reageren. Ik wil wel tzt voor je kijken of er iets meer te vinden is over Hendrina, maar ik ben ondertussen wel helemaal uit deze zoektocht geraakt, dus kan even duren.
Ik zat nog even te speuren in
Ik zat nog even te speuren in de transcriptie van RK trouwen Raalte 1756-1812, daarin vind ik:20-07-1766 Cornelius Joannis van de Vrankotte ex Heeten Maria Joannis van de Kleine Schaasberg ex Heeten Testibus Hermano Rutgero Ribber et Maria Anna Colin - HeetenZou het hier misschien ook om een broer gaan van mijn voorvader Cornelius Lucasse?Bewerkt:Ook zie ik hem enkele keren terug komen als hij kinderen laat dopen:26-12-1767 d: Joanna v: Cornelius Joannis an de Vrankotte m: Maria Joannis g: Maria sorore patris - Heten03-11-1771 d: Henderina v: Cornelius Joannis op de Vrankotte m: Maria Joannis g: Wilhelmina noverca matris - Heten 20-01-1775 d: Gerardina v: Cornelius Joannis op de Vrankotte m: Maria Joannis g: uxore an de Kliene Schaasberg affine matris - Heten