Aeltjen Egberts
Ria dit gedeelte is mij
Ria dit gedeelte is mij volkomen duidelijk. Ik ben Egbert Egberts van Herfte aan het herlezen en ben bezig aantekeningen te maken.Ik ben natuurlijk wel benieuwd of de moeder (van Gosen en Egbert) nog een naam kan krijgen.of is dit afgeleid uit de gevonden testamenten dat (halfbroers, dan moet er een weduwe hertrouwd zijn in het eene geval gebruiken de broers c.q. halfbroers het patroniem Herms en de andere gebruiken het patroniem Engberts).Toch nog een vraag over Engbert en Egbert, deze zijn zonen van Berent Engberts en hebben het patroniem Berents. Je noemt Egbert Everts te Herfte als voogd, maar dit zal dan toch een andere generatie zijn als Egbert Everts weduwnaar getrouwd met onze Aeltjen Egberts.Harm
- ria van bessen
De naam van de moeder van
De naam van de moeder van Gosen Herms etc. is me niet bekend. Ik heb er ook nooit naar gezocht. Deze genealogie is grotendeels van Gerry Bongers en die heb ik gecontroleerd en verbeterd op haar verzoek, en later zelf nog verder aangevuld vanwege Egbert Egberts van Herfte.Die zoektocht was op verzoek van Henk Nijland, omdat Egbert van Herfte die met W. v.d. Worp was gehuwd, weer te maken had met Janna Snel, wiens man een directe voorvader Nijland is.En ik zoek zelf nog steeds naar de afstamming van Matthijs Snel haar broer en Janna dus én mogelijk de vrouw van Dries Bennink genaamd Willemina. Dit is ook weer een generatie verder.Egbert Everts de voogd van MZ is inderdaad niet de man van Aaltje.
- ria van bessen
bericht 2
bericht 2Seijntin Lambers wed van Hermen Egberss doet erfuiting op 6 juni 1630 volgens f198 Zwollerkerspel. Ze heeft 4 kinderen m.n. Gosen, Egbert, Egbert [!] zijnde drie zoons en een dochter Gesin Hermss. Tesamen krijgen ze 210 ggls. en wat spullen. Voogden Jan Henricks in den Haegen [die is ook al eens ergens in een topic genoemd?] en Reijner Gosens
- ria van bessen
bericht 3
bericht 3huwelijk met Hermen Egberds op 3-10-169 als z.v. Egbert Arendts - zij heet Seintgen Lamberts, Lambert Arendtsens d. beide wonende tho Herftede hertrouw mag je zelf opzoeken ..
- ria van bessen
bericht ?
bericht ?Ik zal je matsen, haha. .. de hertrouw is 17-08-1630 als Sientien Lamberts Lambert Arents d. tot Haerst [niet vermeld dat ze weduwe is] met Egbert Everts, Evert Jansens s. tot Lente
Ria je hebt me zeker gematst,
Ria je hebt me zeker gematst, door de doop van:Goesen zoon van Herman Egberts en Sijken gedoopt op 17 okt. 1621 Het vernoemen van Egbert Hermens x Geesjen Lubberts en Berent Engberts en Gerrechien Lubberts had ik wel in deze richting gezocht, maar niet gevonden.Dit gedeelte van de voorouders van Aeltjen Egberts is in ieder geval afgerond en ik hoop dat zoekers op het Forum dit kunnen terug vinden.Harm