Aanvullende gegevens familie Klinge.

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
h.fix

Aanvullende gegevens familie Klinge.

Bericht door h.fix » 23 aug 2019, 09:03

Ik ben op zoek naar aanvullende (met name DTB) gegevens van de familie Klinge. Het gaat mij om gegevens van buiten Wilsum. Die van Wilsum heb ik wel, maar uit Zalk en Kampen niet allemaal.Wie kan mij helpen?Philip Clinge trouwt in Kampen op 11 mei 1681.Copie uit het trouwboek van Kampen.Den 11 Maij 1681      Phijlep Clinge, corporaal van Rijnbargh      j.m.                                    Egbertijen Gerrijts van Campen                   j.d.De volgende kinderen zijn bij mij bekend:Elsje                Klinge             gedoopt 1 januari 1682          in KampenHillegje           Klinge             gedoopt  26 oktober 1684      in Zalk.Jan                  Klinge             gedoopt 20 septemner1685    in Zalk.Hendrine         Klinge             gedoopt 21 november 1686   in Zalk.Hendrine         Klinge             gedoopt 22 januari 1688        in Zalk.Antoni             Klinge             gedoopt 27 januari 1689        in Zalk.Hendrik           Klinge             gedoopt 5 oktober 1690         in Zalk.Jacob               Klinge             gedoopt december 1692         in Zalk.Hillertje          Klinge             gedoopt 30 december 1694    in Zalk.Geertuid          Klinge             gedoopt 26 september1697    in Zalk.Philip is minimaal van 1691 tot 1717 koster van Zalk (Wanneer overleden/begraven?)Zoon Anthonie doet op 1 oktober 1707 belijdenis in Zalk. Op 30 april 179 koopt hij het burgerschap van Wilsum. In Wilsum wordt hij secretaris, schout etc.Anthonie Klinge is twee maal gehuwd geweest. Voor de eerste keer trouwt hij met Pieternella Stuurman, als zij in 1730 overlijdt trouwt Anthonie voor de tweede keer op 28 augustus 1733 in Kampen met Femmigje Nagelhout. Antonie is overleden op 29 jullie 1742 in ZwolleEgbert             KLINGEN.N.                KLINGE (?-1734)Bertha             KLINGEEgberta           KLINGE   NG gedoopt in Kampen 26-01-1735-1785)Alida               KLINGE (?-1755)Hermina          KLINGEPhilip              KLINGE Zoon Philip is gehuwd met Petronella Schermelts op 27 september 1754 in Kampen.Zij krijgen 1 kind geboren rond 1760 in Wilsum genaamd Antonia Filips Klinge.(van haar heb ik alles wel)

Egbert_

In de dtb boeken van Zwolle

Bericht door Egbert_ » 23 aug 2019, 12:38

In de dtb boeken van Zwolle is nog heel veel te vinden. Transcripties staan op vpnd.nlDen 11 Meert, Hendrik Klinge j.m. en Hendrina Wolfs j.d.
Sijn get: de vader, Haer get: de vader. procalam. gaen mede te Sallick, attestatie verleend, om te Wilsum te mogen trouwen, op den eersten April 1713.1717, 29 Mei, Jacob Klinge j.m. te Zalk en Christina Vermeulen j.d. te Zwol
De proclamatien gaan mede te Zalk alwaar zijn ingeschreven.
1717. Den 13en Junij att. bekomen, om te Zallik te trouwen.1720 den 23 Meert, Jan Snoek j.m. alhier en Geertruid Klinge j.d. te Zalk
de proclamatien gaan mede te Salk alwaar ook zijn ingetekent
attestatie gegeven nae Zalk den 14 April 1720.Alle drie krijgen nakomelingen.De gegevens van Zwolle zijn ook goed te doorzoeken met de Generale Index. Bijvoorbeeld de gegevens uit het begraafboek, attestaties en belijdenissen. Hieronder een link met de zoekterm Klinge.https://www.historischcentrumoverijssel ... KlingeVeel plezier met zoeken!

Plaats reactie