Via het Twentebestand vind ik het overlijden van de vrouw van Hermannus Gaalman, t.w. Maria Simerink, op 15-02-1778 in Delden-Stad.
Kan ik deze begraafinschrijving ergens online vinden?
begraafinschrijving niet gevonden
-
Re: begraafinschrijving niet gevonden
Nee dat lijkt me niet, aangezien er van Delden geen 18e-eeuwse begraaf- of overlijdensregisters bewaard zijn gebleven.
Misschien komt de datum uit het oudrechterlijk archief? Ik neem aan dat er voorafgaand aan Hermannus' tweede huwelijk in 1780 een maagscheiding is geweest.
Met vriendelijke groet, André
Misschien komt de datum uit het oudrechterlijk archief? Ik neem aan dat er voorafgaand aan Hermannus' tweede huwelijk in 1780 een maagscheiding is geweest.
Met vriendelijke groet, André
Andere goede mogelijkheid om dit te vinden zijn de huwelijksbijlagen van eventuele kinderen.
-
Helaas zijn de kinderen tussen 1787 en 1795 getrouwd, dus geen huwelijkse bijlagen.
is een "maagscheiding" vergelijkbaar met een momberstelling over de onmondige kinderen? E zo ja, waar zou ik die kunnen vinden?
is een "maagscheiding" vergelijkbaar met een momberstelling over de onmondige kinderen? E zo ja, waar zou ik die kunnen vinden?
-
Rechterlijk Archief Stad Delden is hier te vinden:
https://www.archieven.nl/nl/zoeken?miva ... iview=inv2
Klik op "Inventaris" en daarna denk ik op "Vrijwillige zaken". Maar dat weet Ria vast en zeker wel.
Joop groet
https://www.archieven.nl/nl/zoeken?miva ... iview=inv2
Klik op "Inventaris" en daarna denk ik op "Vrijwillige zaken". Maar dat weet Ria vast en zeker wel.
Joop groet
Er zit een momberstelling in deel 8 op blz. 37 gedateerd 26 februari 1778.
-
Dat is een duidelijk bewijs van haar overlijden.
Hartelijk dank heren.
Hartelijk dank heren.