@ G. Goorman:
Misschien is de akte van Marie Beltman in 1959 in Bathmen te vinden?? Het lijkt me van niet maar misschien het proberen waard?
Ergens zal toch aangifte gedaan zijn ...
Ik vraag me af of in de trouwakte met J. Hermans misschien meer info staat. Maar die zal nog niet openbaar zijn.
Margaret
Overlijdensakte van Marie Beltman in 1959 niet gevonden in Deventer
-
Re: Overlijdensakte van Marie Beltman in 1959 niet gevonden in Deventer
Het blijft merkwaardig. In Bathmen burgerlijke stand geen spoor te vinden. Misschien helpt contact met Oudheidkundige Kring Bathmen, die hebben volgens mij het bevolkingsregister bewerkt.
Bij het artikel uit het Algemeen Handelsblad staat " ontleend aan andere bladen", dus dit is geen officiele bron. Werd in die tijd, waar bescherming persoonsgegevens anders werd beleefd, niet gewoon de burgerlijke stand kort in de krant gepubliceerd en is zo'n melding dan bv in het Deventer Dagblad te vinden ( als Deventer of een omliggende gemeente de plaats waar het overlijden plaats vond, is)?
Bij het artikel uit het Algemeen Handelsblad staat " ontleend aan andere bladen", dus dit is geen officiele bron. Werd in die tijd, waar bescherming persoonsgegevens anders werd beleefd, niet gewoon de burgerlijke stand kort in de krant gepubliceerd en is zo'n melding dan bv in het Deventer Dagblad te vinden ( als Deventer of een omliggende gemeente de plaats waar het overlijden plaats vond, is)?
-
Re: Overlijdensakte van Marie Beltman in 1959 niet gevonden in Deventer
Maar stel je voor. Je bent met je vrouw in het buitenland, zit in de auto, en krijgt een ongeluk waarbij 2 van de drie inzittenden overlijden. Dan duurt het kennelijk een tijd voor het lichaam vrijgegeven wordt en vervoert mag worden. Wellicht mocht Dhr. Valk het land niet uit wegens onderzoek. Maar er moet wel aangifte gedaan worden.
Dan lijkt me het Ned. consulaat/ambasade de plek is waar je dat kunt doen. Het kan m.i. wel een paar jaar duren eer dat in Deventer arriveert en ingeschreven wordt.
Misschien is het mogelijk een PK aan te vragen??
Margaret
Dan lijkt me het Ned. consulaat/ambasade de plek is waar je dat kunt doen. Het kan m.i. wel een paar jaar duren eer dat in Deventer arriveert en ingeschreven wordt.
Misschien is het mogelijk een PK aan te vragen??
Margaret