Echtpaar Janna Kattenbeld en Willem Speldekamp niet te plaatsen
-
Re: Echtpaar Janna Kattenbeld en Willem Speldekamp niet te plaatsen
Meestal werden de kinderen in VOT's toch op volgorde van leeftijd vermeld. Dus het zou heel goed kunnen dat met Alberd Willem bedoeld is.
-
Egbert schreef op 27 sep om 13.28 uur:
Egbert Jans van der Vegte is geboren op 11 november 1755, zoon van Jan Freriks aan de Vechte en Geertruid Egberts. Egbert is overleden op 16 juni 1834 in Mastenbroek (Zwollerkerspel), 78 jaar oud. Egbert trouwde, 26 jaar oud, op 1 april 1782 in Zwolle met Janna Jans Cattenbeld, 23 jaar oud. Janna is een dochter van Jannes Hendriks Cattenbeld en Magteld Henriks Burinck. Zij is gedoopt op 10 februari 1759 in Zwolle. Janna is overleden op 11 maart 1813 in Mastebroek (Zwollerkerspel), 54 jaar oud.
Zou deze Jannes Hendriks Kattenbelt (Cattenbeld) (getrouwd met Magteld Burinck) de zoon kunnen zijn van Hendrik Werners Kattenbelt en Joanna Wellinkvoorde?
Dat echtpaar had 5 kinderen waaronder een Joannes (x Janna Willemina Krajenschot) en een Jannes.
Egbert Jans van der Vegte is geboren op 11 november 1755, zoon van Jan Freriks aan de Vechte en Geertruid Egberts. Egbert is overleden op 16 juni 1834 in Mastenbroek (Zwollerkerspel), 78 jaar oud. Egbert trouwde, 26 jaar oud, op 1 april 1782 in Zwolle met Janna Jans Cattenbeld, 23 jaar oud. Janna is een dochter van Jannes Hendriks Cattenbeld en Magteld Henriks Burinck. Zij is gedoopt op 10 februari 1759 in Zwolle. Janna is overleden op 11 maart 1813 in Mastebroek (Zwollerkerspel), 54 jaar oud.
Zou deze Jannes Hendriks Kattenbelt (Cattenbeld) (getrouwd met Magteld Burinck) de zoon kunnen zijn van Hendrik Werners Kattenbelt en Joanna Wellinkvoorde?
Dat echtpaar had 5 kinderen waaronder een Joannes (x Janna Willemina Krajenschot) en een Jannes.
Daar ga ik wel van uit, zie ook mijn reactie:
- 17-04-1715: Maria dochter van Jan Kattenbelt en zijn vrouw Jantje Wissincks wordt gedoopt Statie in de Hoornsteeg
zie ook: Ik ben op zoek naar de ouders van Egbert Henricks/Hendriks/Hendricks of Nijboer/Nijeboer/Nienboer - later Lugtenberg
En dan met name de samenvattende, laatste opmerking van Ria.
Die akte van 1744 is eerder aangehaald:Joop Jansen schreef: ↑25 sep 2020, 11:13Dat zou zo maar kunnen Egbert, want volgens ORA Raalte f16 dd 1 mei 1744 heeft Hendrik Warners Kattenbeld, naast een zoon Jan, ook nog een zoon Jannis, die in 1744 nog onmondig is.
Daar zou bij kunnen horen ???ria van bessen schreef: ↑14 sep 2018, 19:13[...] folio 16 dd 1 mei 1744 [...] De kinderen van Hendrik Warner Kattenbelt en Janna Jansen zijn - volgens dit folionr. te vinden in ORA Raalte invnr 5 - Warner Kattenbelt gehuwd met Lambertjen Gerrits, Jan Kattenbelt x Janna Jansen, Maria Kattenbelt gehuwd met Lambertus Cornelissen [van der Moolen] en dan nog de minderjarige zoons Jannis en Albert Kattenbelt. Ze verkopen 3 m. land bij het erve Brunselman gelegen in Linderte, behorende bij het verdeelde erve ten Holle.
En ik ga er ook van uit dat Hendrik Warner Kattenbelt nog een broer Jan Warmel Kattenbelt heeft:ria van bessen schreef: ↑23 sep 2020, 10:18Jan Kattenbeld uit Herxen is deze.
1743 Maart 20 - sijn na 3 voorg. proclam. alhier, getrouwt Jan Kattenbelt J.M. met Janna Willemina [Jannes] Krajenschot J.D. beide op den Vrijhof onder Wijhe.
VOT 1748
1 - Jan Kattenbelt, Janna zijn vrouwe.
2 -
3 - 2. Hendr. Jan, Willemijna.
4 - 4. Jannes, Marten, Engelee en Jannigjen [inwoners of dienstknecht/meid]
En dat deze echtelieden een dochter lieten dopen:1708-09-22 - Jan Warmel j.m. en Jennigjen Jansen j.d.
- hiervan moeten tot Raelte de proclamatien gaen -
alhier gertrout den 16 oct. 1708
S.G. Hendreik Warmel H.G. de moeder
Bron ondertr/trouw Zwolle RBSO 728 f266
- 17-04-1715: Maria dochter van Jan Kattenbelt en zijn vrouw Jantje Wissincks wordt gedoopt Statie in de Hoornsteeg
zie ook: Ik ben op zoek naar de ouders van Egbert Henricks/Hendriks/Hendricks of Nijboer/Nijeboer/Nienboer - later Lugtenberg
En dan met name de samenvattende, laatste opmerking van Ria.
-
Ik vermoedde het ook al. Dankjewel.
Egbert,
Jij schreef: Egbert Jans van der Vegte is geboren op 11 november 1755.
Weet jij ook waar hij is geboren en gedoopt? Ik dacht net zoals zijn broer Fredericus in de Bogenkerk te Zwolle, maar kan ik hem niet vinden op die datum van jou.
Egbert,
Jij schreef: Egbert Jans van der Vegte is geboren op 11 november 1755.
Weet jij ook waar hij is geboren en gedoopt? Ik dacht net zoals zijn broer Fredericus in de Bogenkerk te Zwolle, maar kan ik hem niet vinden op die datum van jou.
Doopdatum en plaats van Egbert Jans van der Vegte zijn onbekend. Geboortedatum uit Hoofdbewoners 1806, vpnd.nl
no. 5 | - | Jans van der Vegte | Egbert | boerderij | 11 Novemb 1755 |
no. 5 | - | Jans van der Vegte | Egbert | boerderij | 11 Novemb 1755 |
-
Merci, Egbert !!
-
En hier haar doopdatum ?ria van bessen schreef: ↑23 sep 2020, 11:57Volgens www heet Bartje Overes - geen Overweg
overleden Olst 7 maart 1843
Doopboek Zwolle RK Koestraat
(17 januari 1764 Lamberta (Posthuma) d.v Lambertus Overijs, overleden en Theodora Meuleman / getuige: Maria Overijs)
Joop groet
-
Heel goed mogelijk, Joop. Mooie treffer.
Heb jij toevallig ook de doop van Maria Willems Scherpenzeel in Olst kunnen vinden, ergens ca. 1741?
Ik vond wel de doop op 28-02-1742 in Olst van een Anna Maria, dochter van Theodorus Willems(en) en Maria Jansen op Groot Scherpenseel. Getuige: Maria Albertsen. Dit echtpaar laat vanaf 1730 meerdere kinderen dopen.
Heb jij toevallig ook de doop van Maria Willems Scherpenzeel in Olst kunnen vinden, ergens ca. 1741?
Ik vond wel de doop op 28-02-1742 in Olst van een Anna Maria, dochter van Theodorus Willems(en) en Maria Jansen op Groot Scherpenseel. Getuige: Maria Albertsen. Dit echtpaar laat vanaf 1730 meerdere kinderen dopen.
-
Dat zou best wel eens de juiste datum kunnen zijn Willemijn.Willemijn Hofstra schreef: ↑03 okt 2020, 16:39Heel goed mogelijk, Joop. Mooie treffer.
Ik ben in mijn stamboom wel eens eerder een Anna Maria tegengekomen, die later als Maria werd aangeduid.
Maar het patroniem zou dan Derksen moeten zijn, dus ik twijfel toch.
Joop groet
PS heb je de overlijdensdata van Henricus Joannis Kattenbelt en Maria Wilms toevallig wel ?
Joop groet
-
20-05-1827 en 01-05-1822 in Wijhe.