Nou, dat is mij niet bekend hoor.
Onderhand heb ik heel wat gegevens over Hendrik E. Jonker verzameld met zijn mogelijke familie en zeker zijn afstamming en daar zit geen Jacob Alberts bij.
Nou, dat is mij niet bekend hoor.
Nakomelingen van Jacob Albertsen en Annichien Henrix heb ik nog niet gevonden. Maar dat Engeltje Jacobs een dochter is, is wel aannemelijk.
Dit hoort er ook nog bij:ria van bessen schreef: ↑03 nov 2020, 23:18Ja, klopt - dat ene Annichien Hendriks een broer Egbert heeft.
harm56 schreef: ↑08 okt 2020, 19:34IJsselmuiden nr. 13, (1687 - 1700), 1689.03.22
[-] Egbert Hendrix, ende Aeltien Lubberts eghteluiden [-] vijff morgen landts gemeen in thien morgen landts, Jacob Alberts en Annichien Hendrix echteluijden voor de ander helft toebehoort hebbende beneffens noch een gepratendeerde derde part offte seste part volgens coopsedule gespecifeert liggende tesamen int erve van de wed. Hoolbooms etc. oostwaert naest Berent Jansen, westwaert aan de Bisschopswetering, zuitwaert Albert Lubberts en noortwaert naest Pot van Deventer, sijnde dit ..........................
De aanname is dat Aechte Cornelis x Egbert Hendriks eerst getrouwd was met Derrick Alberts [Buick]:ria van bessen schreef: ↑04 nov 2020, 10:40Ja, maar als die Egbert nou dezelfde is als eerder gehuwd met Aechte Cornelis. Haar vader was toch Cornelis Hendriks?
IJsselmuiden nr. 10 (1632 - 1634), F111, 1637.08.19
[-] Lijsgen Jansen, weduwe van zalige Cornelis Lubberts geassiteerd [-] Derrick Alberts [Buick] man en momber van zijn huisvrouw Aegte Cornelissen [-] allen broeders en erfgenamen van voorschreven Cornelis Lubbertsen hun vader, echtgenoot Lijsgen Janssen voornoemd
In de beschrijving van het erf Hoolbooms staat: westwaarts de Bisschopswetering. Ten noorden van de Drie Bruggen valt het gebied ten oosten van de Bisschopswetering onder Zwollerkerspel, ten westen van de Wetering onder IJsselmuiden. De akte is in IJsselmuiden opgemaakt, dan zal het erf ten zuiden van de Drie Bruggen zijn gelegen, waar beide zijden onder IJsselmuide vallen. Een aardig eindje verwijderd van de Koekoek.