albert hendriks jonker
Re: albert hendriks jonker
Peter Andriessen (x Jantin Dircks) is een broer van Peterken Andriessoen x 1) Rijck Claessoen 2) Dirrick Alberts
Dochter van Peterken en Rijck, Engeltien Rijcksen trouwde rond aug 1618 met de Hendrick Egberts Jonker
Ze zijn al eerder voorbijgekomen in deze zoektocht. Vanaf 1 oktober, pagina 5 van deze zoektocht.
Peterken Andriessoen
parenteel Andries (NB: parenteel is niet geheel correct/bewezen)
De Zomerdijk is ook eerder langsgekomen: Jacob Willems van de Stuurop, ook Oosterwolde. Maar of Jacob Everts daar bij hoort, is mij niet bekend.
Dochter van Peterken en Rijck, Engeltien Rijcksen trouwde rond aug 1618 met de Hendrick Egberts Jonker
Ze zijn al eerder voorbijgekomen in deze zoektocht. Vanaf 1 oktober, pagina 5 van deze zoektocht.
Peterken Andriessoen
parenteel Andries (NB: parenteel is niet geheel correct/bewezen)
De Zomerdijk is ook eerder langsgekomen: Jacob Willems van de Stuurop, ook Oosterwolde. Maar of Jacob Everts daar bij hoort, is mij niet bekend.
- ria van bessen
Volgens die genoemde akte zouden de erfgenamen iets anders zijn van samenstelling
volgens 7-5-1660
Peter Andriesen x Jannechien Dircks
- Annechien Peters x Jacob Everts overleden voor 27 mei 1669 - en dochter Geesien woont dan in bij aangehuwde oom Arent Klaasen
- Andries Peters x Albertien Gerrits
- Geerlich Peters
- Wolter Stevens x Merrichien Jans
Aangezien Arent Klaasen getrouwd is met Aaltjen Everts, dan zal Jacob Everts haar broer zijn.
Vreemd trouwens dat de buren voogd zijn.
volgens 7-5-1660
Peter Andriesen x Jannechien Dircks
- Annechien Peters x Jacob Everts overleden voor 27 mei 1669 - en dochter Geesien woont dan in bij aangehuwde oom Arent Klaasen
- Andries Peters x Albertien Gerrits
- Geerlich Peters
- Wolter Stevens x Merrichien Jans
Aangezien Arent Klaasen getrouwd is met Aaltjen Everts, dan zal Jacob Everts haar broer zijn.
Vreemd trouwens dat de buren voogd zijn.
.ria van bessen schreef: ↑28 nov 2020, 21:14Volgens die genoemde akte zouden de erfgenamen iets anders zijn van samenstelling
Koper Dirck Peters hoort er, denk ik, ook bij. Als hij in 1664 overleden is stelt zijn weduwe Marrichijn Jans voogden aan: Geerlich Peters, woonachtig in Mastebroeck, oom van de vaders zijde, en Peter Geerlich aan de Hasseler Dijck, aangehuwde oom van de moeders zijde (RA Zwollerkerspel, f87 - 26 nov 1664)
Trijne Peters x Henrik Derx mis ik hier. Als Hendrik in 1671 overleden is, wordt Geerlich Peters, oom van de moeders zijde momber.
Het zou kunnen dat er twee Geerlich Peters rond 1660 in Mastenbroek zijn. Maar die tweede heb ik dan nog niet gevonden.
Geerlich Peters trouwde in 1663 met Berentjen Jans. Dus dat er in 1660 geen vrouw van hem vermeld wordt, klopt.
Wie Wolter Stevens x Merrichien Jans zijn, en waarom de mede-erfgenamen zijn is mij nog een raadsel.
En ook vreemd dat Annigje Peters de buren aanstelt als mombers, en niet haar broer, die dan nog wel leeft. Of de zwager, van haar overleden man, bij wie haar dochter inwoont.
- ria van bessen
Oosterwolde is Oldebroek.
Maar gaat dat ook op voor die dochter?
Dan zouden haar ouders uit Oldebroek komen.
Misschien dat Harm daar meer van weet ...
Maar gaat dat ook op voor die dochter?
Dan zouden haar ouders uit Oldebroek komen.
Misschien dat Harm daar meer van weet ...
- ria van bessen
bericht 2
Wel deze gevonden.
Kampen ondertrouw
25 okt 1633 - Jacob Evertsen, j.g. van den Somerdijck,
Kunne Dierrixen, j.d. van 't Camper Eijlandt.
via de site Annick Alink - Kampen ORA
401 RAK 89 FOLIO: 181 DATUM: 15-09-1634
onderwerp Verklaring onroerend goed n.v.t. comparanten
Henricks, Reutger en Dirricks, Geesken Echtgenote
Everts, Jacob en Dirricks, Cunneken Echtgenote
Jochems, mr Michel Voogd en Jacobs, Johan Voogd
samenvatting - namens hun echtgenotes, verklaren comparanten van haar gewezen voogden de goederen en erfenis van haar ouders ontvangen te hebben, waarvoor zij hen bedanken met belofte van vrijwaring.
Wel deze gevonden.
Kampen ondertrouw
25 okt 1633 - Jacob Evertsen, j.g. van den Somerdijck,
Kunne Dierrixen, j.d. van 't Camper Eijlandt.
via de site Annick Alink - Kampen ORA
401 RAK 89 FOLIO: 181 DATUM: 15-09-1634
onderwerp Verklaring onroerend goed n.v.t. comparanten
Henricks, Reutger en Dirricks, Geesken Echtgenote
Everts, Jacob en Dirricks, Cunneken Echtgenote
Jochems, mr Michel Voogd en Jacobs, Johan Voogd
samenvatting - namens hun echtgenotes, verklaren comparanten van haar gewezen voogden de goederen en erfenis van haar ouders ontvangen te hebben, waarvoor zij hen bedanken met belofte van vrijwaring.
Oosterwolde is geen Oldebroek, maar Doornspijk
1675 begint protocol van bezwaar ORA Doornspijk 1675 - 1733.
Door toeval moet voor 1700 iets te vinden zijn in Kampen, of Kamperveen.
Over de Kampereilander kant kan ik wel wat meedelen
Fol. 48v
V ; Derck Claesz
M ; Mechtelt Diricksz (overleden)
K; Henrick, Geesgen, Cunne, Clasgen en Gertgen
V; mr. Michiel Joachims, Johan Jacobsz 1)
D; 28.10.1618
1) 15.09.1634 zijn Johan Jansen Sluiter en Reutger Henricks tot voogd aangesteld.
[otr. 4 sep. 1618, Dirrick Claessen van ’t Eilant wdn. - Marriken Henricks van ’t Eilant j. d.]
[otr. 4 aug. 1626, Lubbert Gertsen van Campereijlandt j. g. - Maritjhen Hendricks van ’t Campereijlandt wed.]
Rutger Henricks = Hendrick Rutgers (x Janneke Lamberts)
Harm
1675 begint protocol van bezwaar ORA Doornspijk 1675 - 1733.
Door toeval moet voor 1700 iets te vinden zijn in Kampen, of Kamperveen.
Over de Kampereilander kant kan ik wel wat meedelen
Fol. 48v
V ; Derck Claesz
M ; Mechtelt Diricksz (overleden)
K; Henrick, Geesgen, Cunne, Clasgen en Gertgen
V; mr. Michiel Joachims, Johan Jacobsz 1)
D; 28.10.1618
1) 15.09.1634 zijn Johan Jansen Sluiter en Reutger Henricks tot voogd aangesteld.
[otr. 4 sep. 1618, Dirrick Claessen van ’t Eilant wdn. - Marriken Henricks van ’t Eilant j. d.]
[otr. 4 aug. 1626, Lubbert Gertsen van Campereijlandt j. g. - Maritjhen Hendricks van ’t Campereijlandt wed.]
Rutger Henricks = Hendrick Rutgers (x Janneke Lamberts)
Harm
- ria van bessen
Niet dat ik wil strijden, maar mijn moeder is morgen 100 jaar geleden geboren op Kampernieuwstad (Noordeinde) Gemeente Doornspijk. In 1974 is er een gemeentelijke herindeling geweest en is de stad Elburg en Doornspijk één gemeente geworden. Oosterwolde is als compensatie toen bij de gemeente Oldebroek gevoegd.
Op zich niet belangrijk, alleen is het jammer dat voor 1700 bijna niets bewaard is, waar we dus me moeten leven.
Oosterholt was vroeger gemeente IJsselmuiden nu Kampen en ligt op de oostelijke IJsseloever.
Harm
Op zich niet belangrijk, alleen is het jammer dat voor 1700 bijna niets bewaard is, waar we dus me moeten leven.
Oosterholt was vroeger gemeente IJsselmuiden nu Kampen en ligt op de oostelijke IJsseloever.
Harm
- ria van bessen
ik wil ook niet strijden hoor, maar als vroeger de gebiedsindeling ook anders was dan is er misschien meer te vinden.
Oosterwolde is een dorp in de provincie Gelderland, in de streek Veluwe, gemeente Oldebroek. In 1798 werd het dorp opgenomen in de gemeente Nunspeet. In 1806 ging het op in de mairie Doornspijk. Vevolgens was het dorp van 1812 t/m 1817 een zelfstandige gemeente. In 1818 over naar gemeente Doornspijk, in 1974 over naar gemeente Oldebroek. Een klein Z en O deel van het huidige dorpsgebied was vóór 1974 al onderdeel van de gemeente Oldebroek.
Oosterwolde ligt toch OOK vlak bij Elburg? Is daar niet meer te vinden?
OosteNDORP in Gelderland ligt weer aan de weg vanaf Oldebroek na de rotonde richting Elburg.
Dat kan ook Elburg zijn geweest, vroeger dan?
Oosterwolde is een dorp in de provincie Gelderland, in de streek Veluwe, gemeente Oldebroek. In 1798 werd het dorp opgenomen in de gemeente Nunspeet. In 1806 ging het op in de mairie Doornspijk. Vevolgens was het dorp van 1812 t/m 1817 een zelfstandige gemeente. In 1818 over naar gemeente Doornspijk, in 1974 over naar gemeente Oldebroek. Een klein Z en O deel van het huidige dorpsgebied was vóór 1974 al onderdeel van de gemeente Oldebroek.
Oosterwolde ligt toch OOK vlak bij Elburg? Is daar niet meer te vinden?
OosteNDORP in Gelderland ligt weer aan de weg vanaf Oldebroek na de rotonde richting Elburg.
Dat kan ook Elburg zijn geweest, vroeger dan?
- ria van bessen
Ontdekte zojuist dat Claes Everts op Millingen zijn 3e vrouw Jannichien Hendriks is hertrouwd met Peter Hendriks. En dat deze Peter is hertrouwd met Hillichien Alberts bij wie Cornelis Alberts dus voogd is.
Was dat al bekend> bij mij in ieder geval niet.
Was dat al bekend> bij mij in ieder geval niet.