Albert Gerrits gehuwd met Hille Tonissen of Hille Gerrits

Alles wat met genealogie te maken heeft.
ria van bessen

Re: Albert Gerrits gehuwd met Hille Tonissen of Hille Gerrits

Bericht door ria van bessen » 15 apr 2021, 16:46

bericht 2

Maar hij kan ook deze zijn..

30-05-1582 Claes Cornelisen van der Nort, end
Anna Hendricksen van Hattum

Egbert_

Bericht door Egbert_ » 15 apr 2021, 17:50

Claes z'n patroniem was Arents. Tenminste, als akte f450 - 23 mei 1624 erbij hoort.

ria van bessen

Bericht door ria van bessen » 15 apr 2021, 19:09

Nou, dat lijkt me niet. Van Dongen leent geld van Claes Arents en stelt als onderpand het erve het Gagel waar Berent Teunissen meijer op is.
Ik denk eerder dat dit de Claes van het erve Bobbink is.

Om even terug te komen op de reeks Volckers - heb je die verbindingen wel allemaal correct?
Gerrit Hendriks en Otto Hendriks lijken verbindingen te hebben met de Hogebeek uit Wijhe.

Egbert_

Bericht door Egbert_ » 15 apr 2021, 19:40

ria van bessen schreef:
15 apr 2021, 19:09
Om even terug te komen op de reeks Volckers - heb je die verbindingen wel allemaal correct?
Gerrit Hendriks en Otto Hendriks lijken verbindingen te hebben met de Hogebeek uit Wijhe.
Of ik de verbindingen correct heb, weet ik niet. Het zijn grotendeels onbekende namen voor me.
Dit waren de ondertekenaars van het vriendelijk verdrag:

- dit is Gerrijt /\ Stuijvenbelt [Stuiuenbelt] zijn merk, dat hij met zijn eigen hand heeft getekend,
- dit is Albert van de Clooster o_|_ zijn merk,
- dit is Willem Henrickss /| zijn merk, dat hij met zijn eigen hand heeft getekend, |
- dit is Jan Toenissen o+ zijn merk, dat hij met zijn eigen hand heeft getekend, __
- dit is Jan op de Hoge Beke [Hoge Leke] /\ zijn merk, dat hij met zijn eigen hand heeft getekend,
- Jan Berentss verklaart als een "vrendt",
- dit is Toenijss ___\ Arentz zijn merk, dat hij met zijn eigen hand heeft \ heeft getekend,
- dit is Gerrit ten Berchhuijs /|/ zijn merk, dat hij met zijn eigen hand heeft ondertekend /|/
- Gerart van Dongen,
- Willem Janss zijn merk, dat hij /\ met zijn eigen hand heeft heeft ondertekend, /\
- Engbert Willemss als getuige,

Veel van die namen kan ik niet goed plaatsen. De kinderen van Hendrik Volckers zijn volgens het testament van Gerrit Hendrix

Vier stammen = vier broer en zussen, lijkt me.
Er was ook nog een broer Henrick Henricksen x Anna Rutgers, maar die zal dan zonder nakomelingen/erfgenamen overleden zijn?

ria van bessen

Bericht door ria van bessen » 15 apr 2021, 21:03

Ik vroeg me af hoe het zit en wie die Willem Assies toch is - de neef van Elske Roelofs wed. van Willem Hendriks Aalvanger [ die als wonende in het Liederbroek wordt vermeld als hij trouwt]

In de reeks Hogebeek zit ook een Otto Hendriks
Dus was ik een beetje aan het puzzelen naar aanleiding van het testament van Gerrit Hendriks.
Toen zag ik dat er ook een Wiegmontien werd genoemd.
De vrouw van Jan Hendriks op de Hogebeek heet ook zo.

Zwolle f494-f495 dd.05-06-1658
Erschenen Gerrit Hendrix tot Dieze woonachtig, en heeft van zijn tijdelijke goederen disponerende tot zijn erfgenamen genomineerd zijn broeder Otto Hendrix, Hendrickghe Tonnis huisvrouw van Heine Gerris en Hendrick Berens in't Gagel, tezamen voor 3 parten en bij afsterven hun kinderen, item de kinderen van Willem Hendrix, de kinderen van Aeltghen Hendrix, de kinderen van Hendrick Hendrix en de kinderen van Wijchmentghen Hendrix, deze 4 stammen tezamen voor 2 delen, makende voor ieder stam een half gedeelte. Legateert aan zijn zuster Anneken Hendrix een pont groot, aan Rotgher Hendrix een pont groot, item aan Herman Albers, Berent Albers en Albertghe Peters ieder voor hoofd 100 k.gl. zullende deze respectieve 100 gl. onder deze drie, geen wettige geboorte van dezelve voor handen zijnde, van de ene op de andere erven en indien allen zonder lijfserven komen te overlijden zal deze 300 gl. wederom versterven in de boesem waar het uitgekomen is. Aan de armen geeft hij 50 goltgulden.
Schepenen Robrecht vander Beecke en Johan van Haarsolthe.

Plaats reactie