Gezin van Wilhelmus (Willem, Wilm) Arents (Arends) op de Dollenkamp en Maria Lammerts (Lamberts) Mulder(s)

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Egbert_

Re: Gezin van Wilhelmus (Willem, Wilm) Arents (Arends) op de Dollenkamp en Maria Lammerts (Lamberts) Mulder(s)

Bericht door Egbert_ » 08 nov 2021, 22:59

Er was wel een dochter Maria:
1730, 30-sep
Maria
Egbertus Reutgers
Maria Lubbers
op Cranecamp
Joanna Beerents nomine Margareta Lubbers

Maar die zal dan voor 10-05-1759 overleden zijn.

Toch altijd mooi als er bewijs gevonden wordt in het RA !

En Janna Egberts, die in 1759 er niet meer bij staat, is waarschijnlijk deze (trouwboek Wijhe NG):
Den 3 mei zijn te Raalte ingetekend
Hendrik Fakkert wednr te Raalte en Janna Egberts jd van den Kranenkamp onder Olst, dog laast gewoont hebbende onder Wijhe
Met attest na Raalte

ria jongman

Re: Gezin van Wilhelmus (Willem, Wilm) Arents (Arends) op de Dollenkamp en Maria Lammerts (Lamberts) Mulder(s)

Bericht door ria jongman » 09 nov 2021, 12:18

Dat er verwarring is ontstaan of afstamming door elkaar gehaald is m.i. ook goed mogelijk.
Eris nl nog een Laurents Herms Kranekamp die o.a. een zus Maria Kranenkamp heeft.
Maar zij zijn kinderen van Harmen Laurens en Aaltjen Rutgers [op de Pol].
Maar nazaten gaan als Kranekamp door het leven.

1ma Februarii 1747 Bapta. est Hermina, pater Laurens Kranenkamp ex Poll, mater Gertruidt Janssen. Matrina [doorgestreept: Maria] Aeltjen mater patris, cujus loco suscepit Maria Kranenkamp ex Olst

Maar goed dat was niet waar Willemijn om vroeg.

Willemijn Hofstra

Bericht door Willemijn Hofstra » 11 nov 2021, 10:11

Beste allemaal,

Ik ben het spoor even helemaal bijster.

Deze kinderen heb ik kunnen vinden van Willem Arends op de Dollenkamp en Maria Lamberts Mulders:
Gevonden kinderen uit dit huwelijk:
1. Arnoldus Wilhelmus Arents, gedoopt (RK) op 13-05-1728 te Wijhe (get. Everdina Lammers);
2. Mechtildis Wilhelmus Arents, gedoopt (RK) op 20-11-1729 te Wijhe (get. Cornelia Harms);
3. Lambertus Wilm Arends, gedoopt (RK) op 02-08-1732 te Olst (get. Fennegjen Gerrits ex Graven);
4. Joannes Wilhelmus Arends, gedoopt (RK) op 31-01-1737 te Wijhe (get. Cornelia Herms);
5. Joanna Gerardina Wilhelmus Arends, gedoopt (RK) op 17-09-1742 te Wijhe (get. Gertrude Lamberts).

Maar uit jullie reacties kan ik niet opmaken wat er met deze kinderen gebeurd is. Wat ik er wel uit haal is dat Lambertus niet getrouwdwas met de weduwe Cornelia Gerrits in Bosman.

Zou iemand de bevindingen n.a.v. mijn vraag kunnen samenvatten?
Alvast hartelijk bedankt.

ria jongman

Bericht door ria jongman » 11 nov 2021, 10:51

Willemijn,

Willem Arents wordt nog vermeld als Willem Dollenkamp in de VOT 1748 met 2 kinderen boven en 1 kind onder de 10 jaar. En dat is het.

Je geeft de kinderen trouwens als patroniem Arents.
Maar het patroniem is Willems.
dus Arent Willems, Megtelt Willems etc.

1. Arnoldus Willems z.v. Wilhelmus Arents, gedoopt (RK) op 13-05-1728 te Wijhe (get. Everdina Lammers);
2. Mechtildis Willems d.v. Wilhelmus Arents, gedoopt (RK) op 20-11-1729 te Wijhe (get. Cornelia Harms);
3. Lambertus = FOUT m.z. WILHELMUS Willems z.v. Wilm Arends, gedoopt (RK) op 02-08-1732 te Olst (get. Fennegjen Gerrits ex Graven);
4. Joannes Willems z.v. Wilhelmus Arends, gedoopt (RK) op 31-01-1737 te Wijhe (get. Cornelia Herms);
5. Joanna Gerardina Willems d.v. Wilhelmus Arends, gedoopt (RK) op 17-09-1742 te Wijhe (get. Gertrude Lamberts).

Op patroniem Willems alleen deze 2 gevonden

RK Wijhe doop
8va Augusti 1764- Gertrudis fil. leg. Arnoldi Willems et Antoniae Corneliss conjugum hab. op de Wesenberg. Matrina Maria Corneliss.

1760-11-03 - Arnoldus Willems ex Boetele, et Phenenna Berts op het Woelthuis [Wolthuis] in Wesupe. Testibus Wilhelmo Zwakenberg et Maria Boeremans ex Wijhe, etc. - R.K. trouw Wijhe (statie de Vos), RBSO 651.

Maar of hier de zoon van Willem Arents bij zit , geen idee.

Willemijn Hofstra

Bericht door Willemijn Hofstra » 11 nov 2021, 14:48

Dag Ria,
Dankjewel voor de uitleg.
Jij verandert de naam Lambertus in Wilhelmus, maar In het doopboek van Olst staat toch echt de naam Lambertus vermeld. Waar heb jij de naam Wilhelmus vandaan?

ria jongman

Bericht door ria jongman » 11 nov 2021, 16:16

Dan hebben ze nog een kind gekregen, die in Olst had ik niet gezien.

18 Novembri 1734 - Bapt. est Wilhelmus F.L. Wilhelmi Arents et Mariae Lamberts Mulder conjugum op den Dollenkamp. Suscepit Joanna Jans Mulders - Wijhe RK dpb

Willemijn Hofstra

Bericht door Willemijn Hofstra » 12 nov 2021, 09:04

En die had ik weer gemist. Heel mooi dat het gezin nu compleet is.

Plaats reactie