Wie wil voor mij iets opzoeken?
Ik zoek de ouders en doop van Koenradus!
Persoonskaart van Koenradus (Koenraat, Coenraat) Bongart
Koenradus (Koenraat, Coenraat) Bongart (Bongaert), ged. Nederduits-gereformeerd te Kampen [ov].
otr. te 's-Gravenhage [zh] op 18 aug 1695 (do), tr, kerk.huw. te 's-Gravenhage [zh] op 4 sep 1695 (zo) "Hoogduitsche Kerk"
met Johanna Kornelia (Anna) Wagtendonk (Wachtendonk, Wachtendonck), ged. te 's-Gravenhage [zh].
Uit dit huwelijk 7 kinderen:
1. Geertruij Lijsbet Boengaart, ged. Nederduits-gereformeerd te 's-Gravenhage [zh] Bron: Inv. nr. 295 fol. 82 op 17 apr 1701 (zo) "Groote of Sint Jacobskerk" (getuigen: Geertruij van de Haar en Marija Wachtendonk).
2. Arnoldus Bonegard, ged. Nederduits-gereformeerd te 's-Gravenhage [zh] Bron: Inv. nr. 9 fol. 7v op 1 apr 1703 (zo) "Groote of Sint Jacobskerk" (getuigen: Margriet Struijs en Elizabet de Haan), otr. te 's-Gravenhage [zh] op 22 apr 1731 (zo), tr, kerk.huw. (resp. 28 uitgaande van doop en 26 jaar oud uitgaande van doop) te 's-Gravenhage [zh] op 24 mei 1731 (do) "Kloosterkerk" met Johanna Ghijsemans (Geijselman), dr. van Cornelis Gijseman en Jenneke (Jenneken) Penningh, ged. Nederduits-gereformeerd te Gorinchem [zh] Bron: Dopen ND 1619-1714 FS scan 707 op 12 mrt 1705 (do) Jiohannis Penning en katrina Penning. Uit dit huwelijk geen kinderen.
3. Maria, ged. Nederduits-gereformeerd te 's-Gravenhage [zh] Bron: Inv. 9 fol. 68v op 16 aug 1705 (zo) "Groote of Sint Jacobskerk" (getuigen: Maria Wagtendonk en Cornelia Kool).
4. Willem (Wilhelmus) (Bogaert, Boogaert), ged. Nederduits-gereformeerd te 's-Gravenhage [zh] Bron: Inv. nr. 9 fol. 114v op 20 jul 1707 (wo) "Groote of Sint Jacobskerk" (getuigen: Johannes Voogts, Maria Voogts en Kornelia Kool), tr. met Magtelt Tergant. Uit dit huwelijk 3 zonen.
5. Christiaan Bongardt, ged. Nederduits-gereformeerd te 's-Gravenhage [zh] Bron: Inv. nr. 9 fol. 168 op 30 dec 1708 (zo) "Groote of Sint Jacobskerk" (getuige: Maria Wagtendonk).
6. Maria Bongers, ged. Nederduits-gereformeerd te 's-Gravenhage [zh] Bron: 295-119vo op 26 mrt 1711 (do) "Hoogduitsche Kerk" (getuigen: Belle Knoop en Anna Maria Achtten).
7. Leena Boengart, ged. Nederduits-gereformeerd te 's-Gravenhage [zh] Bron: Inv. nr. 10 fol. 173 op 18 mrt 1716 (wo) "Groote of Sint Jacobskerk" (getuige: Leena van der Burg).
Bij voorbaat Dank
Hulp gevraagd
-
Re: Hulp gevraagd
Ik kon geen doop van hem in Kampen ontdekken en je hebt ook geen patroniem ?
Omdat je een doopgetuige als laatste hebt staan Leentje van der Burg
is dit misschien familie
8 dec 1695 - Gerrit Jansen ter Burgh, j.m. van Campen,
Goedela Bogers, j.d. van Campen - Buijtenkerck
wordt ook Bongers genoemd bij de dopen
Harmanus Ter Burgh, Gerrijt Ter - Bongers, Goedele 4 sep 1698
NG dopen Kampen staat trouwens op FS
Omdat je een doopgetuige als laatste hebt staan Leentje van der Burg
is dit misschien familie
8 dec 1695 - Gerrit Jansen ter Burgh, j.m. van Campen,
Goedela Bogers, j.d. van Campen - Buijtenkerck
wordt ook Bongers genoemd bij de dopen
Harmanus Ter Burgh, Gerrijt Ter - Bongers, Goedele 4 sep 1698
NG dopen Kampen staat trouwens op FS
Re: Hulp gevraagd
De volgende link geeft de zoekresultaten op dopelingen Coenraad (tussen 1650 en 1680)
https://www.stadsarchiefkampen.nl/direc ... &mip4=kind
Coenraet Arnolts gedoopt 18 dec 1664 zou kunnen? Omdat de oudste zoon Koenradus Bongart met de naam Arnoldus wordt gedoopt.
Over de doopouders Arnolt Warnaers en Geesje Jans is mij niets bekend. Dus het is slechts een gok.
https://www.stadsarchiefkampen.nl/direc ... &mip4=kind
Coenraet Arnolts gedoopt 18 dec 1664 zou kunnen? Omdat de oudste zoon Koenradus Bongart met de naam Arnoldus wordt gedoopt.
Over de doopouders Arnolt Warnaers en Geesje Jans is mij niets bekend. Dus het is slechts een gok.