albert hessels uit vollenhove
-
Re: albert hessels uit vollenhove
Ik denk het niet.
Dan waren haar erfgenamen toch ook vermeld, lijkt mij.
Dan waren haar erfgenamen toch ook vermeld, lijkt mij.
Dat is heel aannemelijk. Een andere aanleiding, en waarschijnlijk ook een ander huis dan dat van Gerrit Alberts Voerman dat in 1721 verkocht wordt
bericht 2
@Guus:
Alof Henriks Haakman
https://www.genealogieonline.nl/gezinsr ... I26457.php
=
Alof Haeckman
https://www.genealogieonline.nl/gezinsr ... ab-details
En:
Hendrick Alofs Haeckman
https://www.genealogieonline.nl/gezinsr ... I26673.php
is een voorkind van Alof Haeckman, niet een zoon van Jantjen Hermens Ren
=
Hendrick Alofs Haakman
https://www.genealogieonline.nl/gezinsr ... I26459.php
Zelfde personen, maar uit verschillende bronnen gehaald?
Deze Adolf Haekman zal dus niet de koper zijn uit 1721:ria jongman schreef: ↑21 jun 2024, 16:49ZWOLLE Erfuiting RA001-151 f311 dd.30-03-1685
In plaats van Harmen Weelinck en Derck Harms Ren [Run] gewezen en overleden momberen van de kinderen van Hans Weelinck en Henricken Rens, zijn gecompareerd Adolph Haeckman en Jan Houwijlen en hebben de momberschap over voorn. kinderen aangenomen en beloofd voorn. pupillen best na haar vermogen te helpen bevorderen.
Coram Schepen Harmen Holt senior.
[kantlijn:]
Anno 1693 den 16 Jan: erschenen Hermannus Welink en bekende van Jan Houwieler zijn gewezen momber nevens Adolf Haekman overleden zijnde, niet te eisen te hebben, de voorn. Houwieler overzulks voor goede momberschap bedankende en daarvan te ontslaan.
Actum coram Schepen [niet vermeld].
.ria jongman schreef: ↑20 jun 2024, 16:16Stad Vollenhove invnr 2711 f 394 dd 27-07-1721
[-] verkopen aan Adolf Haakman en vrouw dit huis in de Bisschopstraat laatst gebruikt door Peter Willems en bewoond zijnde geweest. Zij hebben dit huis ge-erfd van Hessel Alberts.
@Guus:
Alof Henriks Haakman
https://www.genealogieonline.nl/gezinsr ... I26457.php
=
Alof Haeckman
https://www.genealogieonline.nl/gezinsr ... ab-details
En:
Hendrick Alofs Haeckman
https://www.genealogieonline.nl/gezinsr ... I26673.php
is een voorkind van Alof Haeckman, niet een zoon van Jantjen Hermens Ren
=
Hendrick Alofs Haakman
https://www.genealogieonline.nl/gezinsr ... I26459.php
Zelfde personen, maar uit verschillende bronnen gehaald?
-
Ja daar lijkt het wel op.
Invnr 2710 folio 644 dd 26 mei 1665
Hendrik Maurits en Jan Mauris gebroeders te samen …van Mr Sijmon ..olps en Louwijse M ..fort eheluijde volgens procuratie voor de Ed Scholtengerichte van Giethoorn dd 24 mei 1665 verkopen ten gunste van Aleff Hendricks en Albertien Wolters ehel een huis in de Kerkstrate , ten oosten Wolter Tijmens en ten westen Jan Everts Timmerman
Invnr 2710 folio 644 dd 26 mei 1665
Hendrik Maurits en Jan Mauris gebroeders te samen …van Mr Sijmon ..olps en Louwijse M ..fort eheluijde volgens procuratie voor de Ed Scholtengerichte van Giethoorn dd 24 mei 1665 verkopen ten gunste van Aleff Hendricks en Albertien Wolters ehel een huis in de Kerkstrate , ten oosten Wolter Tijmens en ten westen Jan Everts Timmerman
-
bericht 2
Leuke bijvangst? Voor mij wel.
De broer van Albert Hessels sr. = Arent Hessels
Trb Vollenhove 07/03-04-1648 Arent Hessels sv Hessel Wolters x Anna Kerst dv Kerst Jans
Anna trouwt trouwens 3x
maar de 2e x
Trb Vollenhove 03/29 juni 1655 Claes Jochems sv zal Jochem Everts tot Mastenbroek en Anna Karstens wed zal Arendt Hessels wonende tot Vollenhove
Jochem Everts is deze
04-05-1628 Jochem Everts, Evert Everts soone aen den Hasselerdijck en Aefijn Cornelijs n.w. van Claes Oostens in Mastebroeck
Aefijn haar zwager is Cornelis Oosten [deze x 2e x met Grietien Lubberts wed Pelle]
Trb Vollenhove 07/03-04-1648 Arent Hessels sv Hessel Wolters x Anna Kerst dv Kerst Jans
Anna trouwt trouwens 3x
maar de 2e x
Trb Vollenhove 03/29 juni 1655 Claes Jochems sv zal Jochem Everts tot Mastenbroek en Anna Karstens wed zal Arendt Hessels wonende tot Vollenhove
Jochem Everts is deze
04-05-1628 Jochem Everts, Evert Everts soone aen den Hasselerdijck en Aefijn Cornelijs n.w. van Claes Oostens in Mastebroeck
Aefijn haar zwager is Cornelis Oosten [deze x 2e x met Grietien Lubberts wed Pelle]
-
Nr. 7 moet zijn Hendrick doop 24-4-1664, zoon van Alof Hendriks Haakman(Haeckman) en zijn eerste vrouw Albertjen Wolters.ria jongman schreef: ↑21 jun 2024, 16:49bericht 2
24-04-1664 z: Hendrick v: Aloff Hendricx m: Albertjen
Wolters,
woonende tot Vollenhoo
DEZE IS GETROUWD MET AALTJEN MENSEN 11mrt/15 april 1683 Vollenhove
trb Vollenhove 07/31 jul 1667 Oelof Haakman wedr van Albertie Wolters en Jantien Harmens Run dv Harmen Henriks Run beide tot Vollenhove
Invnr 2710 Folio 252 dd 31 mei 1683
Hendrick Haakman zoon van Adolph Haakman is ten volle voldaan van het bewijs uit kracht van een magescheid ten overstaan van zijn mombers Engbert Wolters en Evert Jans volgens gemaakte akte en ingevolge acte van approbatie dd 25 juli 1667 [deze datum zit niet in dit invnr!]
ZWOLLE Erfuiting RA001-151 f311 dd.30-03-1685
In plaats van Harmen Weelinck en Derck Harms Ren [Run] gewezen en overleden momberen van de kinderen van Hans Weelinck en Henricken Rens, zijn gecompareerd Adolph Haeckman en Jan Houwijlen en hebben de momberschap over voorn. kinderen aangenomen en beloofd voorn. pupillen best na haar vermogen te helpen bevorderen.
Coram Schepen Harmen Holt senior.
[kantlijn:]
Anno 1693 den 16 Jan: erschenen Hermannus Welink en bekende van Jan Houwieler zijn gewezen momber nevens Adolf Haekman overleden zijnde, niet te eisen te hebben, de voorn. Houwieler overzulks voor goede momberschap bedankende en daarvan te ontslaan.
Actum coram Schepen [niet vermeld].
Bron Guus Nijhuis
Gezin van Alof Haeckman
Hij is getrouwd met Jantjen Hermens Ren.
Kind(eren):
1. Hermen Alofs Haeckman 1668-????
2. Anna Elsebe Alofs Haeckman 1670-????
3. Hermannes Alofs Haeckman 1670-????
4. Hendrina Alofs Haeckman 1675-????
5. Jan Hendrick Alofs Haeckman 1679-????
6. Albertus Alofs Haeckman 1681-????
7. Hendrick Alofs Haeckman < 1688-????
Nr 7 Hendrik getrouwd met Aefjen Mensen = FOUT
Zoon Gerrit gedoopt 8 juli 1703 NG Kerk Vollenhove..
Ik had in mijn bestand zowel Alof Haeckman als Alof Haakman staan. Nu samengevoegd als één persoon. Ook zijn echtgenote Jantjen Hermens Run en Jantjen Hermens Run samengevoegd.
-
Guus Nijhuis schreef: ↑22 jun 2024, 12:34Ik bedoel voor die laatste Jantjen Hermens Ren en Jantjen Hermens Runria jongman schreef: ↑21 jun 2024, 16:49bericht 2
Ik had in mijn bestand zowel Alof Haeckman als Alof Haakman staan. Nu samengevoegd als één persoon. Ook zijn echtgenote Jantjen Hermens Run en Jantjen Hermens Run samengevoegd.[/color]
En bovendien!ria jongman schreef: ↑22 jun 2024, 10:56Jochem Everts is deze
Jochem Everts is een kleinzoon van Evert Herms up Myllingen, die met duizenden nakomelingen wel zo ongeveer vader Abraham van Mastenbroek is
-
ria jongman schreef: ↑22 jun 2024, 10:56bericht 2
Anna trouwt trouwens 3x
maar de 2e x
Jochem Everts is deze
Hier klopt volgens mij iets niet: Claes Jochems trouwt in 1655 met Anna Kersten, dwz. hij is geboren minstens vóór 1640, en dan is zijn vader Jochem Everts geboren vóór 1625 en dat kan dus niet in 1628 zijn, tenminste als 4-5-1628 de doop/geboortedatum is
-
Jochem Everts trouwt in 1628 - zoon Claas trouwt 1655 = 27 jaar later
Heb je eigenlijk wel meegekregen dat inmiddels bewezen is dat Hadewich Telvoren de dochter is van Jan Gerrits van Ommen alias Telvoren?
Heb je eigenlijk wel meegekregen dat inmiddels bewezen is dat Hadewich Telvoren de dochter is van Jan Gerrits van Ommen alias Telvoren?