1786-04-20 - Gerrit Wilms j,m., wonende bij Norp te Luttenberg onder Raalte, met Gesiene Wichers, weduwe van Anthonij Lorkeers te Haarle - Solvit - (Onder)trouw Hellendoorn, RBSO 275.
ORA Hellendoorn Testament folio 175 -178 dd 3 mei 1786 - Gesina Wiechers wed Antonij Teunissen Lorkeers te Haarle gaat trouwen met Gerrit Willems – moeder van Antonij Lorkeers heet Maria Arents -die uit hoofde van een contract dd 12 april 1764 [zie scan 144 in dl 15] en dd 13 november 1785 [zie scan 85 op f 154 in dl 18 ] gealimenteerd wordt.
Maria Arents wed Teunis Lorkeers haar onmondige kinderen zijn in 1764 een zoon Willem en een dochter Janna, voogden worden Arent Arents en Jacob Lorkeers.
Moeder van Gerrit Willems heet trouwens Fenne Arents, ze krijgt de legitieme portie
30-04-1764 RK Haarle Antonius Lörks x Gesina Wiegersen vd Eekt
13-04-1764 NG Hellendoorn Thonij Theunessen j.m. x Gesina Wicherts j.d. beijde uit Haarle
VOT 1748
• 49 [=3…. 2…. 3
Teunis Lorkeers huijsv. Maria Arents
(kinderen boven de 10 jaren ) Jan en Willemine
(kinderen onder de 10 jaren) Willem, Gerrit en Freerik
• Moeder Webbe Wijggers
Namen in 1748 kloppen niet erg met de gegevens ORA -
Gezin Henricus Jansen an den Drost x Henrica Antonius Jansen Thijs (op 't Veldink) in Raalte
-
Re: Gezin Henricus Jansen an den Drost x Henrica Antonius Jansen Thijs (op 't Veldink) in Raalte
Ik heb nog even bij de RK dopen van Haarle gekeken, maar ik kan ook geen bewijs vinden dat de genoemde personen bij hetzelfde gezin Lorkeers horen.
-
Re: Gezin Henricus Jansen an den Drost x Henrica Antonius Jansen Thijs (op 't Veldink) in Raalte
Dopen RK Haarle begint te laat.
Maria Arents is in 1742 getrouwd met Teunis Lorkeers,
Antonie Lorkeers is haar zoon dus geboren na nov 1742
Er is geen erfuiting te vinden van Teunis over zijn 1e huwelijk met Fenne, die de dochter is van Derk Lorkeers.
Conclusie - geen kinderen.
Hellendoorn NG
6 juni 1728
Teunis Wijndelts jm van de Eekte en
Fenne Derks jd op den Lorkeers beide te Haarle
RK Haarle
17 junius 1728 - contraxerunt Antonius Wilentsen et Euphemia Dercksen. Testes Bernardus Hofhuijs et Alijdis Liechsen - ex Haerle.
Hellendoorn NG
16 nov 1742
Teunis Wijndels wedr Fenne Derks uit Haarle Lurkeers met Maria Arentsen jd w. in den Ulst onder Holten
RK Haarle
7 november 1742- contraxerunt Antonius ter Ceulsen et Maria Arentsen. Testes Joa. Berentsen Smit et Antonius Olde Meijrinck van de Lorkers - ex Haerle.
uit het 2e huwelijk geen dochter Fenne
wel een zoon Antonie, Willem en Janna
Ik hou er nog rekening mee dat Willem ook Willemina kan zijn, maar dan nog mis ik een Hendriena
conclusie Hendrina en Willemina zijn geen zussen.
Maria Arents is in 1742 getrouwd met Teunis Lorkeers,
Antonie Lorkeers is haar zoon dus geboren na nov 1742
Er is geen erfuiting te vinden van Teunis over zijn 1e huwelijk met Fenne, die de dochter is van Derk Lorkeers.
Conclusie - geen kinderen.
Hellendoorn NG
6 juni 1728
Teunis Wijndelts jm van de Eekte en
Fenne Derks jd op den Lorkeers beide te Haarle
RK Haarle
17 junius 1728 - contraxerunt Antonius Wilentsen et Euphemia Dercksen. Testes Bernardus Hofhuijs et Alijdis Liechsen - ex Haerle.
Hellendoorn NG
16 nov 1742
Teunis Wijndels wedr Fenne Derks uit Haarle Lurkeers met Maria Arentsen jd w. in den Ulst onder Holten
RK Haarle
7 november 1742- contraxerunt Antonius ter Ceulsen et Maria Arentsen. Testes Joa. Berentsen Smit et Antonius Olde Meijrinck van de Lorkers - ex Haerle.
uit het 2e huwelijk geen dochter Fenne
wel een zoon Antonie, Willem en Janna
Ik hou er nog rekening mee dat Willem ook Willemina kan zijn, maar dan nog mis ik een Hendriena
conclusie Hendrina en Willemina zijn geen zussen.