Antonius (Antonie) Wilm Tönissen Tangerman, geboren te Diepenveen en gedoopt (RK, statie Boskamp) op 15-10-1790 te Olst (get. Janna Cornelissen, grootmoeder) en overleden te Overwetering (Olst) op 26-04-1862.
Trouwt te ? na 1808 met Antonia (Tonia) Kappert, gedoopt (RK) op ca. 1790 te Diepenveen als dochter van Jan Warners (Wanners) Kappert en Anna Wil(le)msen Overgoor. Tonia is overleden te Overwetering (Olst) op 08-03-1866.
In Olst heb ik haar doop en huwelijk niet gevonden.
Doopboek en trouwboek van Diepenveen online niet gevonden. Ik heb daarnaar gekeken omdat haar zus Hendrika Wanners Kappert volgens haar huwelijkse bijlagen in Diepenveen is gedoopt.
Verder kon ik ook de dopen niet vinden van de beide ouders van Antonius (Antonie) Wilm Tönissen Tangerman, t.w. Wilhelmus (Willem) Antonius (Tönissen, Teunissen) Tangerman, ca. 1765 en Antonia (Teune, Töne) Wilhelmus (Willemsen, Wilmsen) Kommerkamp, ca. 1760.
Doop en huwelijk van Antonia (Tonia) Kappert
-
Re: Doop en huwelijk van Antonia (Tonia) Kappert
De doopdatum vind je bij de huw bijlagen Diepenveen 1839 acte 6 (2 mei), en daar blijkt op 16.11.1790 de rk doop in Schalkhaar te hebben plaats gevonden.
De ouders Tangerman: beiden gedoopt Boskamp RK:
Willem (Wilhelmus) 5.4.1765
Teune (Antonia) 6.8.1760.
Willem hertrouwde nog in Diepenveen op 4.11.1813, acte 20 met Johanna Slief
Willem (Wilhelmus) 5.4.1765
Teune (Antonia) 6.8.1760.
Willem hertrouwde nog in Diepenveen op 4.11.1813, acte 20 met Johanna Slief
-
Dankjewel !
Weet jij waarom op het doopextract de plaats Diepenveen staat ?. Jij noemt nl. als doopplaats Schalkhaar.
Weet jij waarom op het doopextract de plaats Diepenveen staat ?. Jij noemt nl. als doopplaats Schalkhaar.
Ja, dat weet ik.
Deze RK doopboeken zijn retroacta van de BS van de latere gemeente Diepenveen.
Ik noem het gebied dat in deze boeken wordt bestreken Schalkhaar, hoewel dat niet helemaal juist is, want de parochie in wat nu Schalkhaar heet, ontstond pas later, maar zij is wel de opvolger van de statie onder Colmschate (en zo kan ik makkelijk sorteren in mijn database). De priesters trokken rond en bedienden de RK inwoners van het oostelijk deel van het Schoutambt Colmschate en oostelijke aangrenzende gebieden, tot soms aan Dorth in Gelderland. De andere RK-en in het Schoutambt waren meestal georienteerd op de statie op de Boskamp in het schoutamt Olst (Rande, Tjoene) of op Deventer (Tjoene, Oxe, soms ook uit Riele).
Deze RK doopboeken zijn retroacta van de BS van de latere gemeente Diepenveen.
Ik noem het gebied dat in deze boeken wordt bestreken Schalkhaar, hoewel dat niet helemaal juist is, want de parochie in wat nu Schalkhaar heet, ontstond pas later, maar zij is wel de opvolger van de statie onder Colmschate (en zo kan ik makkelijk sorteren in mijn database). De priesters trokken rond en bedienden de RK inwoners van het oostelijk deel van het Schoutambt Colmschate en oostelijke aangrenzende gebieden, tot soms aan Dorth in Gelderland. De andere RK-en in het Schoutambt waren meestal georienteerd op de statie op de Boskamp in het schoutamt Olst (Rande, Tjoene) of op Deventer (Tjoene, Oxe, soms ook uit Riele).
-
Bedankt voor jouw uitleg.