Grote Wolthaar

Alles wat met genealogie te maken heeft.
ria van bessen

Marieke, er is geen Carel te

Bericht door ria van bessen » 13 sep 2007, 21:56

Marieke, er is geen Carel te vinden of Carolius of wat er maar op lijkt in Raalte. Wel de naam Smit, maar dat is veel te vaag. Die naam komt overal voor, maar de voornaam Carel eigenlijk niet. Ik zal Zwolle eens voor je proberen.

Heb je trouwens nog meer gegevens, zoals de namen van de 2 dochters, getuigen dopen enz. Dat wil ook nog weleens helpen om iets meer boven water te halen. Stond er ook een leeftijd in de overlijdensakte van Carel?

groet Ria

ria van bessen

2e berichtHallo Marieke, ik

Bericht door ria van bessen » 13 sep 2007, 22:16

2e bericht
Hallo Marieke, ik wil je niet blij maken met een dooie mus, want Lucretia Wolthaer is vaker getuige maar ik wil je het ook niet onthouden. De combinatie is gewoon opvallend.

Zwolle RK
7 jun. 1785 - Sevatius Smit et Ludowina van Megen,
Testes frater sponsi cum uxore et Lucretia Wolthaer.

groet Ria

[ 13. September 2007, 22:16: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]

ria van bessen

Hallo Marieke, waarschijnlijk

Bericht door ria van bessen » 14 sep 2007, 19:21

Hallo Marieke, waarschijnlijk heb je deze al gezien?

Carel Smit Corperaal in't garnisoen tot Leijden onder Luijtenant Collenel van d'Cavallerij en Cappeteijn van Een compagnieguarder Dragonders in het Regiment van sijn doorlugtige hoogheijt den Heer prince Van Oranje Nassau Erfstadhouder X Enkhuizen op 16-08-1760 met Aaltjen Lammerts d.v. Cornelis Lamberts van Enkhuizen

groet Ria

ria van bessen

Hallo Marieke,Ik heb dit

Bericht door ria van bessen » 14 sep 2007, 21:49

Hallo Marieke,

Ik heb dit gevonden op de website van Jos Buisman. [Hij heeft ook heel veel op het projekt van Papier tot Digitaal staan]. Als je via www.geneaknowhow.net - trouwen/dopen blankenham aanklikt kom je op zijn site. Daar heeft hij o.a. Enkhuizen op staan. Dit is wel het HG huwelijk. Of hij dus toen al Rk was, is niet te zien. Maar er zou dan ook nog een RK huwelijk ergens moeten zijn. Jos heeft geen dopen Enkhuizen helaas. Maar misschien kun je via archief Noord-Holland daar achterkomen? Het is natuurlijk nog maar helemaal de vraag of er een dopen in Enkhuizen zou zijn, Carel is militair, maar misschien kun je het CBG in Den Haag proberen?

groet Ria

Plaats reactie