Heel grote predikantenfamilie Brunings uitgezocht
Ds. Christianus Henricus
Ds. Christianus Henricus Braunius te L. Vrouwen Parochie (1752-1803)Ds. Arnoldus Braunius te Molkwerum (1735-51); 1751 - 1789 predikant en rector te Sloten; 1789 emeritaat.

van Metelerkamp naar Braunius
van Metelerkamp naar Braunius Arent Braunius was o.a. predikant in Sloten Leeuwarden, huwelijken 1755 Vermelding: Bevestiging huwelijk op 26 januari 1755 Bruidegom: Arent Braunius afkomstig van Sloten Bruid: Engeltje Beukens afkomstig van Leeuwarden Opmerking : getrouwd in de Jacobijner kerk Gestandaardiseerde namen: Bruidegom: AREND BRAUNIUS Bruid: ENGELTJE BEUKENS vr.gr. Anne
? Christiaan Brunings, geb. 3
? Christiaan Brunings, geb. 3-11-1736 Neckerau in de Palz, overleden 16-5-1805 Den Haag

Deze Christiaan is voor alles
Deze Christiaan is voor alles wat met de Nederlandse waterstaat te maken heeft van bijzondere betekenis geweest. Hij werd op 3 november 1736 in het Duitse Neckerau geboren waar zijn vader David predikant is.http://b77.baerveldt.nl/verhalen/van-he ... r-holland/ zoon van David en Elisabeth Margaretha Six. vr.gr. Anne
nu ik dan toch bezig ben, de
nu ik dan toch bezig ben, de doop van Arent; Menaldumadeel, dopen, geboortejaar 1710, doopjaar 1710 Geboren op 25 september 1710 Gedoopt in oktober 1710 Dopeling: Arent Vader: Henricus Braunius Moeder: Helena Crans Opm.: De dopeling is gedoopt tussen 21 september 1710 en 21 december 1711 NB Gestandaardiseerde namen: Dopeling: AREND of ARENDJE Vader: HENDRIK BRAUNIUS Moeder: HELENA KRANS. vr.gr. Anne
Anne, waar had je gevonden
Anne, waar had je gevonden dat Arent predikant was te Sloten? Dat zou dan namelijk overeenkomen met Arnoldus Braunius.Andere roepnaam aangenomen misschien?

hier;
hier;.1735. Arent Braimius, geboren te Deinum den 25November 1710, zoon van Henr., broeder van Christ.Herman aldaar, is als kandidaat bevestigd den 17 Julijen nam, verroepen naar Sloten, afscheid den 5 December1751. deze site http://images.tresoar.nl/wumkes/pdf/Rom ... nten_2.pdf en hier;Sloten, huwelijken 1755 Vermelding: Derde proclamatie op 19 januari 1755 Bruidegom: Arend Braunius afkomstig van Sloten Bruid: Engelbarta Beukens afkomstig van Leeuwarden Opmerking : predikant en leraar, getrouwd te Leeuwarden Gestandaardiseerde namen: Bruidegom: AREND BRAUNIUS Bruid: ENGELBERTA BEUKENS Bron: Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL) Trouwregister Hervormde gemeente Sloten 1594-1811site tresoar; http://www.tresoar.nl/Pages/Voorouders.aspx vr.gr. Anneps Molkwerum Sloten zal dezelfde kerkelijke gemeente zijn?
ik zie dat hij eerst
ik zie dat hij eerst predikant was in Molkwerum, daarna tot september 1789 te Slooten, hij is overleden in Bolsward 24-9-1792. vr.gr. Anne
volgens mij is dit de doop
volgens mij is dit de doop van Wijnand;Dantumadeel, dopen, doopjaar 1710 Geboren in Damwoude Gedoopt op 16 februari 1710 Dopeling: Wijnand, zoon Vader: Regnerus Bruining, pastor Moeder: Gestandaardiseerde namen: Dopeling: WIJNAND Vader: REGNERUS BRUINING Bron: Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL) Herv. gem. Dantumawoude, Driesum en Wouterswoude, doop 1697-1812 Inventarisnr. : DTB 164 Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar hier vertrekt hij naar Drachten;Lidmatenboek Dantumadeel, 1734 Wynand Bruining - Op 2 september 1734 vertrokken naar Drachten - Op 8 november 1733 belijdenis te Dantumawoude Gestandaardiseerde namen: WIJNAND BRUINING Bron: Archief: Tresoar Toegang: 28 Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL) Invnr. : 166 Herv. Gemeente Dantumawoude, Driesum en Wouterswoude, lidmaten 1697-1744 en 1748-1850Wijnaldus laat op 9-12-1765 in Drachten een zoon Regnerus dopen. Hier de ouders van Wijnaldus;Lidmatenboek Dantumadeel, 1697 Man: Regnerus Bruiningh Vrouw: Anna Wesselius - Op 10 oktober 1697 hij ingekomen - Op 27 november 1700 zij overleden Gestandaardiseerde namen: REGNERUS BRUINING ANTJE WESSELIUS Bron: Archief: Tresoar Toegang: 28 Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL) Invnr. : 166 Herv. Gemeente Dantumawoude, Driesum en Wouterswoude, lidmaten 1697-1744 en 1748-1850oeps, even wat wijzigen, Anna overlijdt 27-11-1700, zij kan niet de moeder zijn, moederzal dan wel Margaretha Rooswinkel zijn. vr.gr. Anne