Huwelijksboeken 2 mei 1773 in Olst
- ria van bessen
bericht 2
bericht 2Dit is ook familie.1728-01-03 - Hend. Jansen J.M. soon van Jannes Henderiks op den Reutekolk onder Olst en Leentien Gosens J.D. van Gosen Braamkolk onder Gorssel - Copulati sunt - Nederd. Geref. (onder) trouw Gorssel.Leentien dan een zus van Janna Gosen Braamkolk
- ria van bessen
Ben je diegene van de website
Ben je diegene van de stamreeks Albert ? Die indruk krijg ik tenminste.Ik heb sterk het vermoeden dat Hermen Reutekolk een zoon is van Gosen Gansebrink en Janna Gosens Baambeld uit Olst. En moet wel gedoopt zijn in Olst maar zijn doop heb ik niet gevonden, maar misschien is het Diepenveen of Hellendoorn ... dat heb ik niet gecontroleerd.En hoe kom ik daar zo bij ...Gansebrink ligt nl in Hengforden, de Reutekolk ook.In het dorp Olst woont een Gerrit Brink in 1812. Hij is een zoon van Gosen Gansebrink en Janna Gosen Baambeld.Ng Olst 11 Apr 1788 - Gerrit van Brink J.M. in Olst, Hendrika Derkz J.D. gedoopt NG Olst op 19 Maij 1741 Gerrit als z.v. Gosen Gansebrink en Janna GosensDit echtpaar heeft o.a. een dochter Janna die huwt met de wedr. Geerlig Vos in Wijhe.Janna Gosens van den Brink, j.d., ged. Olst 3 juli 1740, lidmaat te Wijhe met attestatie van Olst St Jan 1767, begr. Wijhe 31 juli 1781, dr van Gosen (Ganse)Brink en Janna Gosens Braamkolk1767-04-05 - (5 april) - Na 3 voorafgegane proclamatien, so hier, als te Olst, op den 5 april getrouwt Geerlich Vos, wnr. van Janna Olthof & Janna Gosens van den Brink J.D. - Nederd. Geref. (onder)trouw Wijhe.ORA Wijhef152v - 28 mrt 1770 - Verw. Scholtus Bannier.Keurnoten Jannes Westenberg en Derck Hammink.Gecompareerd is Janna van Brink, weduwe van Geerlich Vos op den Paddenpoel, geassisteerd door haar broer Harmen van Brink. Zij wil hertrouwen. Tot mombers over haar kind (Janna), verworven in het voornoemde huwelijk, worden benoemd Hendrick van Opberg, Hendrick Duitman en voornoemde Harmen van Brink.en is dan onderstaande niet opmerkelijk, in combi met bovenstaande ?NG Olst18-12-1774 Hermen Gerrits Lutgert Hendriks Gerrit20-10-1776 Harmen Reutekolk Lutgert Beltman Jan8-02-1778 Harmen Goossens [!] Lutgert Hendriks Janna7-05-1780 Harmen Reutekolk Lutgert Hendriks Gergje24-06-1781 Harmen Reutekolk Lutgert Hendriks Hendrikus19-12-1784 Harmen van Brink Lutgert Beltman Derk X 1767-03-15 - Op dato (15 maart) - met attestatie om te trouwen naar Raalte uitgegaan Engbert Gosens van Brink J.M. van Olst, thans woonagtig aan de Kappe onder Wijhe & Berendina Gerrits J.D. van 't Wallink onder den Vellener - Nederd. Geref. (onder)trouw Wijhe.Ng Wijhe Den 11 Febr. 1770 - na drie voorgaande proclamatien getrouwt Albert Gerrits J.M. & Willemina Goossens van Brink J.D. beijde aan de Paddenpoel onder Wijhe.
- ria van bessen
Waarop is de aanname
Sorry, er ging iets niet goed. Zie de twee berichten hieronder.
Hallo Ria ,
Hallo Ria ,Of ik de door jou bedoelde persoon van de stamreeks ben, weet ik niet. Zelf heb ik geen website , maar beschik over het bestand van Veluwse Geslachten , waarin bijdragen aanwezig zijn van een aantal leden. Ook daarin kunnen fouten zitten. Hendrikje van Regteren en haar dochters Helena van Brink getr. met Veldhoen en Hendrikje getr. met Boeve komen daarin voor met een deel voorgeslacht en een groot deel nageslacht. Van het voorgeslacht van Derk van Brink had ik eigenlijk niets , maar nu ga ik helemaal mee met jouw denkwijze , dat hij stamt vanuit Gansebrink. Ga daar verder naar kijken. In elk geval mijn hartelijke dank voor jouw bijdragen.vr. groet, Albert
Hallo Ria en Albert, wow ben
Hallo Ria en Albert, wow ben zeer verbaast. Had ook in de boeken gezien dat beiden van naam veranderen. Albert wat jij vermeldt over Veldhoen en Boeve was mij bekend maar om Harmen van Brink te vinden is een hele klus. Zie ook staan Harmen Gerrits, was deze ook tegen gekomen maar twijfelde of hij dit zou zijn. Met deze gegevens ga ik verder speuren. Ria is zal ook gaan spitten in Diepenveen en Hellendoorn. Als ik wat heb gevonden zal ik dat hier melden. Het wordt steeds spannender.
Gedoopt NG Olst op 19 Maij is
Gedoopt NG Olst op 19 Maij is 1743, Gerrit als z.v. Gosen Gansebrink en Janna Gosens
Goedemiddag, ben intussen
Goedemiddag, ben intussen weer aan het zoeken. Ik kom ook steeds als ouders tegen Gosen Brink en Janna Gosens of Janna Braamkolk, neem aan dat dit dezelfde personen zijn als Gosen Ganzebrink en Janna Gosen Braamkolk. Een legio aan kinderen gevonden maar geen Harmen. De boeken van Diepenveen en Hellendoorn doorgespit maar niks. Tevens doorbreken van Wijhe en Wesepe doorgelopen aangezien dit dicht bij Olst ligt. Iemand enig idee waar ik zou kunnen kijken. Ben intussen er achter dat zijn naam ook Gosen Derks Ten Brinke is.
Hallo Gerie, als ik kijk naar
Hallo Gerie, als ik kijk naar de kinderen van Harmen Brink zie ik daar geen Gosen bij staan, maar wel als eerste Gerrit. Zou onze Harmen een zoon kunnen zijn van Gerrit Engbert (Gosens) Gansebrink ged Olst 1.1.1729 ? Heb gezocht naar een huwelijk , maar dat nog niet gevonden in Olst. Ga verder zoeken in Wijhe en Wesepe.vr, groet, Albert
- ria van bessen
Dag Gerie,
Dag Gerie,Toentertijd was hij ook niet te vinden.Vanwege zijn zus die huwt als d.v. .. én Harmen duidelijk als haar broer wordt vermeld in de voogdijakte, is de koppeling gelegd dat hij ook een zoon is van Goosen. Ondanks dus het ontbreken van een vermelding, is er toen een fout gemaakt, is die ene Gerrit wellicht Harmen. Gerrit zegt namelijk dat hij in 1741 geboren is ... en in 1743 wordt er nog een Gerrit gedoopt, zie ook de vermelding hieronder van Daan.Maar de voogdijakte is een hard bewijs dat Harmen een zoon is van Goosen.Als je wilt dan zet ik hier de volledige akte neer, evt. kun je ook een copie aanvragen bij het HCO.
- ria van bessen
bericht 2
bericht 21767-04-05 - (5 april) - Na 3 voorafgegane proclamatien, so hier, als te Olst, op den 5 april getrouwt Geerlich Vos, wnr. van Janna Olthof & Janna Gosens van den Brink J.D. - Nederd. Geref. (onder)trouw Wijhe.1767-03-15 - Op dato (15 maart) - met attestatie om te trouwen naar Raalte uitgegaan Engbert Gosens van Brink J.M. van Olst, thans woonagtig aan de Kappe onder Wijhe & Berendina Gerrits J.D. van 't Wallink onder den Vellener - Nederd. Geref. (onder)trouw Wijhe.Let op!In 1766 is er een Harmen Ganzebrink - maar dit is een Harmen Jans1766-09-06 - 6 Septbr. - Harmen Janze Gansebrink J.M. onder Olst, met Janna Jansze Bloemendaal J.D. in Rande O.C. - 28 Septb. getrouwt - (Onder)trouw Diepenveen, RBSO 175