Drie kinderen van het echtpaar Grote Zwaftink - Broekes (Broekhuis) uit Raalte
- ria van bessen
Nou dan hoop ik dat hij de
Nou dan hoop ik dat hij de gegevens op internet aanpast én de bronvermelding erbij zet. Hij is echt niet de enige, die koppelt c.q. plakt zonder bewijs of bronvermelding en dat dan ook maar op internet gooit...
-
Willemijn vraagt: "Van drie
Willemijn vraagt: "Van drie kinderen van het echtpaar Grote Zwaftink - Broekes (Broekhuis) uit Raalte kan ik sommige gebeurtenissen niet vinden".Ik heb echter ook nog een vraag over dit echtpaar: Als het goed is, zijn zij getrouwd op 27 Juli 1767 te Raalte RK(27-07-1767 Gerardus Frederici van de Brunsel X Lubberta Arnoldi, vidua op 't Grote Zwaftink/ Testibus Wilhelmina Juttert et Gertrude Rudolphi - Heten)En klopt het ook dat Lubberta daarvoor getrouwd was op 12 Juni 1761 te Raalte RK met Derk Herms Grote Zwaaftink ?(12-06-1761 Theodorus Hermani, viduus aan het Groote Zwaaftink X Lubberta Arnoldi van Broekes in Heeten
/ Testibus Rdo. Dno. van Beoekhold et Anna Wermelina Kok cum disp. in 3tio consang. gradu - Heeten)En dat Derk Herms Grote Zwaaftink op zijn beurt daarvoor weer getrouwd was met Antonia Tijs ?(16-12-1757 Derk Hermsen van 't Grote Swavink X Antonia Tijs van Pleegste / Testibus Wilhelmina Juttert et Grietje Sligters cum disp. in 3tio et 4to consang. gradu - Heeten)En zou de broer van Derk Herms Grote Zwaaftink een zekere Teunis Norp kunnen zijn, die getrouwd was met Maria Norp(17-05-1778 Antonius Hermanni Maria Antonii aan Narps/Testibus Antonio Joannis et Joanna Joannis cum disp. in 4to consang. gradu - Lottenberg)Teunis Norp wordt nl ook wel Teunis Groot Zwaaftink genoemd (of T Swafftink met de volkstelling Raalte 1811)Luttenberg 42 Knorp Gerrit bouwerij 28 M 20 mrt 1783 T Swafftink Lorp M moeder Luttenberg bouwerijLuttenberg 42 Rensen Hendrika 26 V 15 oct 1785 J Gerrits Rensen G in leven Heeten bouwerijTeunis (Groot Zwaaftink) Norp is nl de vader van mijn voorouder Gerrit Norp, die getrouwd was met Hendrica RensenJoop groet
/ Testibus Rdo. Dno. van Beoekhold et Anna Wermelina Kok cum disp. in 3tio consang. gradu - Heeten)En dat Derk Herms Grote Zwaaftink op zijn beurt daarvoor weer getrouwd was met Antonia Tijs ?(16-12-1757 Derk Hermsen van 't Grote Swavink X Antonia Tijs van Pleegste / Testibus Wilhelmina Juttert et Grietje Sligters cum disp. in 3tio et 4to consang. gradu - Heeten)En zou de broer van Derk Herms Grote Zwaaftink een zekere Teunis Norp kunnen zijn, die getrouwd was met Maria Norp(17-05-1778 Antonius Hermanni Maria Antonii aan Narps/Testibus Antonio Joannis et Joanna Joannis cum disp. in 4to consang. gradu - Lottenberg)Teunis Norp wordt nl ook wel Teunis Groot Zwaaftink genoemd (of T Swafftink met de volkstelling Raalte 1811)Luttenberg 42 Knorp Gerrit bouwerij 28 M 20 mrt 1783 T Swafftink Lorp M moeder Luttenberg bouwerijLuttenberg 42 Rensen Hendrika 26 V 15 oct 1785 J Gerrits Rensen G in leven Heeten bouwerijTeunis (Groot Zwaaftink) Norp is nl de vader van mijn voorouder Gerrit Norp, die getrouwd was met Hendrica RensenJoop groet
Ik kwam tot dezelfde
Ik kwam tot dezelfde conclusies. Er was, denk ik, nog een derde broer, die in 1770 RK trouwde in Raalte, en 6 kinderen had
-
Dit is de andere broer toch ?
Dit is de andere broer toch ? 10-02-1770 Wilhelmus Hermani van 't Grote Zwaftink X Joanna Joannis van Wieten Janshuis in Heten / Testibus Gertrude Rudolphi et Lamberta Wissink - LinderteHeb je ook een lijstje van de 6 kinderen, dat zou mooi zijn.Joop groet
Willem Harmsen Groot
Willem Harmsen Groot Zwaaftink.Tr. (kerk) (RK) 10 februari 1770 te Raalte met Joanna Joannis van Wieten janshuis ( Wilhelmus Hermani van 't Grote Zwaftink tr. Joanna Joannis van Wieten Janshuis in Heten. Testibus Gertrude Rudolphi et Lamberta Wissink - Linderte)Kinderen: = Gerardus voor de Maat, RK Dp. 12 mei 1771 te Raalte (Gerardus znv: Wilhelmus Hermani voor de Maat en : Joanna Joannis Get. Maria sorore matris – Linderte) = Joanna op 't Hans freriks, RK Dp. te Raalte 6 mei 1772 (Joanna drv Wilhelmus Hermani op 't Hans Freriks en Joanna Joannis. Get. Antonia sorore matris – Linderte) = Didericus voor de Maat, RK Dp. 12 januari 1774 te Raalte (Didericus znv: Wilhelmus Hermani voor de Maat en Joanna Joannis Get.: Anna cognata prolis – Linderte) = Maria op 't Hans, RK Dp 18 februari 1775 te Raalte (Maria drv Wilhelmus Hermani op ’t Hans en Joanna Joannis. Get. Aaltje sorore matris – Linderte) = Hermanus voor de Maat, RK Dp. 6 oktober 1778 te Raalte (Hermanus znv: Wilhelmus Hermannus en: Joanna Joannis voor de Maat. Get. Hermannus patre patris –Lenderte) =Hermanus aan Willem voor de maat, RK Dp. 10 oktober 1781 te Raalte (Hermannus znv: Wilhelmus Hermannus en: Joanna Joannis aan Willem voor de Maat Get. Joanna Joannis –Lenderte)Of er een vervolg is, heb ik nog niet bekeken.
-
Gerrit,
Gerrit,Hartelijk bedankt voor de gegevens.Dan nog een klein puntje van belang voor Willemijn Hofstra- Gerardus (Gerrit) Joannes (Jan) Gerardus Fredericus (aan) Grote (Groot) Sweftink (Zwaaftink), gedoopt (RK) op 24-02-1778 te Raalte en aldaar overleden op 22-06-1840. Trouwt te ? op ? met J(oh)anna (an't) Klein(e) Zwa(a)ftink, gedoopt (RK) op 17-07-1769 te Raalte als dochter van Gerardus Joannes Klein (an't Kleine) Zwa(a)ftink en Gerardina Jansen. Joanna is overleden te Raalte op 20-11-1868.Vraag: wanneer en waar zijn Gerrit en Johanna getrouwd?Op de 1e plaats is Gerardus Johannes Freriks niet getrouwd met Janna Klein Zwaaftink, die geboren is op 17-7-1769, maar met Janna Klein Zwaaftink, die geboren is op 11-10-1778.En hij trouwde daar op 16-5-1820 te Raalte mee.Joop groet
-
Dag Joop,
Dag Joop,Om te beginnen, jou eerste vragen kan ik benatwoorden met JA.Jouw andere vragen heb ik niet uitgezocht omdat die tak verder voor mij niet relevant is.Dankjewel voor de info over Gerardus en Joanna.