Familie Apeldoorn
- ria van bessen
Gelezen.
Gelezen.Ben je nog verder gekomen met die doop Tijmen ?
Op 24 mei 1666 werd in
Op 24 mei 1666 werd in Vollenhove gedoopt Thymen Corneliszoon van Cornelis Luytjens en Marchjen Jans, op 't moer Of hij het is die met Lammetje trouwde? Verder nog op 25-12-1705 gedoopt te Vollenhove Hendrikjedochter van Hendrik Jans en Lammetje Hilleberts Bij de doop van Aaltje stond verder niets vermeld. Geen andere dopen gevonden.

Verder gezocht naar Jan
Verder gezocht naar Jan Geerts Welink. Er was een Jan Geerts gehuwd met Metjen JansZij woonden in de Leeuwte en kregen kinderen van 1712 t/m 1730.Bij een van de dopen staat achter vaders naam haareboer.Er was een boerderij "De Haare" en die lag vlakbij Tweenijenhuizen in de Leeuwte. Wij zoeken Jan Geerts Welink, gehuwd met Jantjen Meilink/Meylofs of Meynenwonend in de Leeuwte.Kinderen in 1717, 1719 en 1722 Er was een Jan Hendrickx Welink, gehuwd met Jantje PetersHij was hovenier op Tweenijenhuizen en zij woonden aldaar (staat bij een van de dopen).Niet zo gek, want het was een heel groot huis met giga grote siertuinen enz. Dus daar was vast wel een tuinmanswoning.(Zie: Vollenhove door de eeuwen heen, site van Henk van Heerde) Van dit echtpaar gedoopt:1692 zoon Peter, 1695 zoon Albert, 1697 zoon Claes. Uit een eerder huwelijk van vader met Annichjen Dircx in 1686 en 1687 een zoon Jan.Bij de doop van 2e Jan staat dat zij wonen op Tweenijenhuizen. Huwelijksinschrijving niet gevonden in Vollenhove, mogelijk kwamen zij als getrouwd paar van elders. Helaas (nog) geen verbinding met Jan Geerts.

Kijk maar eens bij ondertrouw
Kijk maar eens bij ondertrouw Beulake 5 oktober 1710... Kennelijk waren er twee Hendrikje Sanders... Een in Beulake, de andere in Wanneperveen.Bij die met Tijmen Roelofs trouwt staat m.i. overduidelijk "j.d.".
- ria van bessen
Ja, d'r zijn er twee.
Ja, d'r zijn er twee.En deze wed. Hendrikje Sanders is niet getrouwd met de jm uit Bleijswijk, gezien de aantekening eronder.Maar evengoed zou zij wel erg oud zijn om nog in 1722 een kind te krijgen..
Hé! Cornelis Thijmens
Hé! Cornelis Thijmens Appeldoorn is zelf pas in 1747 tot lidmaat aangenomen!(scherp gezien trouwens, Ria, die opmerking had ik over het hoofd gezien!)
Ik weet niet of het al
Ik weet niet of het al langsgekomen is, maar Pieter Sanders x Jantie Jans te Beulake die een dochter Claesje laten dopen in 1678 (en die eerder als potentiële ouders van Claartje Peters zijn genoemd, toch?), hadden ook een zoon Cornelis, gedoopt in 1675.
Ehm, Ria, Hendrikje Sanders
Ehm, Ria, Hendrikje Sanders hoort toch bij Regelink en niet bij Apeldoorn?Of vergis ik me nu?

Bij het zoeken op namen van
Bij het zoeken op namen van de voogden van Jan Apeldoorn, kwam ik het volgende tegen: Vollenhove 17-12-1676 gedoopt Berendtzoon van Jan Jansen, poortier van 't Olde huys ende Jantjen HendricxGetuige: Anna van Bloemendaels, doevgiere [douairière] van de Heer Graaf (?) Benthink van Deventer. Huwelijk 19-2-1662 Vollenhove:Jan Jans, wed.nr. van Lubbechien Eghberts ende Jantien Henricks, dochter van sal. Henrick Roelofs O.a. bij doop van dochter Lubbigjen staat dat vader poortier is van 't Olde huys. Geen idee wat de douairière met dit echtpaar te maken heeft, behalve dat haar overleden man Berent heette.

- ria van bessen
Wat nu algemeen wordt
Wat nu algemeen wordt aangenomen is dat 2 zoons van Hendrikje Sanders Regelink wordt .. en één zoon wordt Apeldoorn.Hendrikje krijgt een zoon Cornelis Tijmen, dat staat vast.Wat is er verder met hem gebeurd? Is hij overleden, gehuwd .. of ?Hoe komt Hendrikje er bij haar zoon Cornelis te noemen als ze geen Sander laat dopen. Dat is mijn vraag. Waarom deze naam?Het antwoord zou in haar verleden kunnen liggen. Wellicht ook waar de naam Regelink vandaan komt, van haar roots? .. of van haar man ..Als je namelijk kunt bewijzen dat Cornelis Tijmens ook een Regelink is, heb je bewezen dat Cornelis Tijmens Apeldoorn dus geen Regelink is.Het is een manier om te elimineren. Dus zoeken naar bewijzen dat Cornelis T. ook een Regelink is.