Hallo,
Wie kan me helpen bij mijn onderzoek naar de fam Nijenhuis uit avereest.
Mijn overgrootmoeder heette Maria Nijenhuis, ik heb al info gevonden dat deze fam uit Drenthe kwam, graag zou ik in contact willen komen met andere mensen die deze fam uitzoekt of overige info heeft.
Wie onderzoekt ook de fam nijenhuis uit
- ria van bessen
Hallo Geke, ik weet niet of
Hallo Geke, ik weet niet of je pas begint of al even bezig bent. Het is nl zo dat je hier op het HCO digitaal kunt zoeken - indexen online - aanklikken. Je kunt zoeken in www.genlias.nl - allemaal mogelijkheden om tot 1811 jouw voorouders digitaal op te speuren. Ook kun je proberen via een zoekmachine naar Nijenhuis te zoeken, misschien heeft iemand anders al een stamboom[pje] opgezet. Je schrijft dat je al een aanknooppunt naar Drente hebt. Op www.drenlias.nl kun je zoeken [hier zelfs ook al voor 1811]naar huwelijken e.d
Veel succes,
Ria van Bessen
Veel succes,
Ria van Bessen
- ria van bessen
Hallo Geke,Op mijn beurt wil
Hallo Geke,
Op mijn beurt wil ik jou ook graag een vraag stellen, want het viel me op dat er maar 1 kind nl Hendrik als z.v. Geert Willems Niehuis geboren wordt en ook als zodanig huwt.
De andere kinderen hebben als vader een Willem Niehuis, van hem wordt in 1813 de leeftijd vermeld, oud 31 jr en dan kom je uit op een geboortedatum rond 1782.
Anna Niehuis huwt ook als d.v. Willem Niehuis.
Nu is de verwarring dat de moeder in alle gevallen Jantien Alberts heet.
Ik kon geen huwelijk vinden op www.drenlias.nl [van voor 1811] maar ook geen overlijden van G.W. Niehuis na 1811.
Het is niet omdat ik je wil controleren, maar meer om wat duidelijkheid te scheppen zodat je ook inderdaad de hulp kunt krijgen waar je in jouw bericht om vroeg.
Mijn vraag is dus: heb je bewijs dat Geert Willems Niehuis dezelfde is als Willem Niehuis?
Met vriendelijke groeten, Ria van Bessen
Op mijn beurt wil ik jou ook graag een vraag stellen, want het viel me op dat er maar 1 kind nl Hendrik als z.v. Geert Willems Niehuis geboren wordt en ook als zodanig huwt.
De andere kinderen hebben als vader een Willem Niehuis, van hem wordt in 1813 de leeftijd vermeld, oud 31 jr en dan kom je uit op een geboortedatum rond 1782.
Anna Niehuis huwt ook als d.v. Willem Niehuis.
Nu is de verwarring dat de moeder in alle gevallen Jantien Alberts heet.
Ik kon geen huwelijk vinden op www.drenlias.nl [van voor 1811] maar ook geen overlijden van G.W. Niehuis na 1811.
Het is niet omdat ik je wil controleren, maar meer om wat duidelijkheid te scheppen zodat je ook inderdaad de hulp kunt krijgen waar je in jouw bericht om vroeg.
Mijn vraag is dus: heb je bewijs dat Geert Willems Niehuis dezelfde is als Willem Niehuis?
Met vriendelijke groeten, Ria van Bessen