Jan Prinsen X Jantien Timmerman
Jan Prinsen X Jantien Timmerman
Ben op zoek naar de plaats en huwelijksdatum van genoemd echtpaar, Jantien is op 45 jarige leeftijd op 13-04-1829 te Steenwijk overleden afkomstig van Nederland?, Jan was reeds overleden. Waarschijnlijk is Jantien gedoopt in Vollenhove als Jantjen op 05-12-1784. Ouders zijn dan Jan Jansen Driegen en Jacomiene Harms {Visscher}. Wie weet meer over voorgeslacht Jantien en wie weet meer over deze Jan Prinsen??
Jan Prinsen trouwde in 1807
Jan Prinsen trouwde in 1807 te Steenwijk met Jantien Timmerman. De eerste kinderen waren: Grietje (1808), Aaltje (1809), Lucas (1811/1812/ca 1815).
Jan Prinsen is gedoopt te Steenwijk in 1777 als zoon van Lucas Prinsen en Grietje Niedinks (tr. Steenwijk 1759). Lucas lijkt mij een zoon van Hendrik, een kleinzoon van Hillebrand en een achterkleinzoon van Lucas Prinsen (even vluchtig bekeken). Lu(i)cas Prinsen leefde in de eerste helft van de 17e eeuw.
Groet,
Egbert
Jan Prinsen is gedoopt te Steenwijk in 1777 als zoon van Lucas Prinsen en Grietje Niedinks (tr. Steenwijk 1759). Lucas lijkt mij een zoon van Hendrik, een kleinzoon van Hillebrand en een achterkleinzoon van Lucas Prinsen (even vluchtig bekeken). Lu(i)cas Prinsen leefde in de eerste helft van de 17e eeuw.
Groet,
Egbert
Beste Egbert,Zeer bedankt
Beste Egbert,
Zeer bedankt voor deze gegevens. Ik zat op een verkeerd spoor met Lucas Prinsen, aangezien Lucas een veel voorkomende naam is bij de Prinsen. Ouders van jouw Lucas bij mij totaal onbekend. Is Hendrik inderdaad zijn vader?
Groet,
Adrianus Egbert
Zeer bedankt voor deze gegevens. Ik zat op een verkeerd spoor met Lucas Prinsen, aangezien Lucas een veel voorkomende naam is bij de Prinsen. Ouders van jouw Lucas bij mij totaal onbekend. Is Hendrik inderdaad zijn vader?
Groet,
Adrianus Egbert
De familie Prinsen was zeer
De familie Prinsen was zeer groot in Steenwijk in de 18e eeuw, maar ze lijken allemaal af te stammen van Luicas Prinsen die in de eerste helft van de 17e eeuw leefde. Om alles precies uit te zoeken zul je gezinsreconstructies moeten maken. De Volkstelling van 1748 lijkt me hiervoor een prima eerste basis.Jouw Lucas kan ook een zoon zijn van bv. Claas Prinsen.
Groet,
Egbert
Groet,
Egbert