Beste mede genealogische onderzoekers,
Sedert oktober 2004, dus een goed jaar nu ben ik geregistreerd als deelnemer aan dit forum.
En met de week stijgt mijn verbazing over wat zich hier afspeelt:
1. het forum wordt reeds lange tijd beheerst door een viertal collega genealogen.
2. het forum dreigt een wedstrijd te worden tussen deze drie of vier collega genealogen, wie geeft als eerste een antwoord op een vraag.
3. het gaat zelfs zo ver dat op een gestelde vraag 65 antwoorden zijn gekomen door merendeels dezelfde collegae.
4. ook de vragenstellers zijn bijna steeds dezelfde, waar je overigens niets aan kunt doen, maar om per keer vijf tot zeven vragen te deponeren lijkt me niet de bedoeling.
5. in het begin genoot ik van dit forum, nu beleef ik dit forum als uiterst eenzijdig, weinig ingetogen en veel te veel als een forum waar vooral op gescoord moet worden en wat is het toch lekker makkelijk als anderen alles voor je uitzoeken, dat kan nooit de bedoeling zijn.
Kijk beste collegae eens naar het forum van het Tresoar.
Ingetogen, alleen doen wat gevraagd wordt, bescheiden en volop ruimte voor iedereen.
Het is fantastisch (en ik meen dit uiterst serieus)ik heb ook een aantal keren een vraag gesteld, als we elkaar opweg kunnen helpen.
Maar het lijkt mij helemaal niet meer aardig en boeiend als alles door anderen voor je wordt uitgezocht, wat moet je zelf dan nog aan onderzoek doen??
Ik realiseer mij dat ik nu wellicht een knuppel in het hoenderhok gooi, maar een forum zoals dit HCO-forum zich dreigt te ontwikkelen, lijkt mij absoluut geen goede zaak en zeker niet de bedoeling.
Ik hoop dat de beheerders van dit forum met aandacht mijn bericht willen lezen: ik heb er voor gekozen mijn gedachten hier te deponeren en niet alleen aan de beheerders te laten weten.
Dat lijkt mij wel zo eerlijk en fair naar alle collegae toe: wie de bal kaatst enz.
Elkaar helpen en opweg helpen prima, fantastisch, maar graag met ruimte voor iedereen en alsjeblieft niet het ene complimentje na het andere bij alweer een antwoord,dit is naar ik aanneem een serieus forum en geen social talk site.
Als daar behoefte aan is doe dat dan naar iemands privé e-mail adres.
Ik hecht er met nadruk aan te zeggen dat het hier geschrevene uitsluitend mijn eigen mening is.
Voor commentaar en kritiek sta ik natuurlijk open.
Met vriendelijke groet,
Wolter
wat is de bedoeling van dit forum?
Ben het met vorige sprekers
Ben het met vorige sprekers/schrijvers eens. Heb zelf een probleem met mijn ogen, zicht ene oog 10% en andere oog 30 %. Kan dus in dehistorische centra niets uitzoeken. Het forum is voor mij een uitkomst. Laat het zo a.u.b. blijven!!!!
Ik heb al veel resultaten geboekt en hoop nog iets meer te bereiken.
Ik heb al veel resultaten geboekt en hoop nog iets meer te bereiken.