Wie heeft voor mij meer gegevens over Lambertus Evers.
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Historisch Centrum Overijssel
Algemeen Toegangnr: 123
Inventarisnr: 03711
Gemeente: Enschede
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 19
Datum: 16-08-1834
Bruidegom Albertus Evers
Leeftijd: 27
Geboorteplaats: Enschede
Bruid Berendina Waanders
Leeftijd: 24
Geboorteplaats: Haaksbergen
Vader bruidegom Lambertus Evers
Moeder bruidegom Anna Looink
Vader bruid Hermanus Waanders
Moeder bruid Joanna Meijerink
Nadere informatie beroep Bg.: smid; beroep Bd.: dienstmeid; beroep vader Bg.: smid; beroep vader Bd.: wever
Groet Lidy
Lambertus Evers
Volgens http://www
Volgens http://www.zornsoftware.com/twentebesta ... p?nr=50184 is Lambert Evers 19.4.1801 te Enschede gehuwd met Anna Loonk alias Looink. Hun zoon Albertus ged. Enschede 16.5.1807.
Bron Burgerlijke stand - Overlijden
Algemeen Gemeente: Enschede
Aktenummer: 58
Aangiftedatum: 00-00-1836
Overledene Lambertus Evers
Bron Burgerlijke stand - Overlijden
Algemeen Gemeente: Enschede
Aktenummer: 58
Aangiftedatum: 00-00-1836
Overledene Lambertus Evers
Hartelijk dank!!!! Ik ben ook
Hartelijk dank!!!! Ik ben ook heel benieuwd naar zijn ouders. Die heb ik op Twentebestand nog niet kunnen vinden. Zouden ze van over de grens zijn????
Groet Lidy
Groet Lidy
Ik heb van Albertus Evers
Ik heb van Albertus Evers slechts 2 kinderen, Dina en Andries. Erg weinig voor een RK gezin.
groet Lidy
groet Lidy
Hallo Jan,Alweer een stapje
Hallo Jan,
Alweer een stapje verder. Ik was bang dat ik in Duitsland moest zoeken. Dina Evers is getrouwd met gerrit Jan Veldhuis. Deze familie zat ofwel in Nederland ofwel net over de (lands)grens. Enkele nazaten heten Feldhaus. Over de familie Veldhuis/Feldhaus heb ik een prachtig boek. Doch de familie Evers is nog enigszins onduidelijk. Dina Evers is mijn overgrootmoeder, dus wil je daar iets meer van weten.
Op Genlias en Twentebestand kwam ik niet veel verder. Wel herb ik dus de broer van Dina (Andries) gevonden. Er zit echter wel een enorm leeftijdsverschil tussen die twee. Nl. 1835 en 1850. Het lijkt me niet echt realistisch dat daar niets tussen zit, met name omdat deze familie RK is.
Heb je toevallig ook geboortedata van Lambertus en zijn ouders? Of vraag ik nu weer eens veel te veel?
In ieder geval Jan heel hartelijk bedankt. Ik sta altijd versteld hoe jij de gegevens boven water krijgt.
Groet Lidy
Alweer een stapje verder. Ik was bang dat ik in Duitsland moest zoeken. Dina Evers is getrouwd met gerrit Jan Veldhuis. Deze familie zat ofwel in Nederland ofwel net over de (lands)grens. Enkele nazaten heten Feldhaus. Over de familie Veldhuis/Feldhaus heb ik een prachtig boek. Doch de familie Evers is nog enigszins onduidelijk. Dina Evers is mijn overgrootmoeder, dus wil je daar iets meer van weten.
Op Genlias en Twentebestand kwam ik niet veel verder. Wel herb ik dus de broer van Dina (Andries) gevonden. Er zit echter wel een enorm leeftijdsverschil tussen die twee. Nl. 1835 en 1850. Het lijkt me niet echt realistisch dat daar niets tussen zit, met name omdat deze familie RK is.
Heb je toevallig ook geboortedata van Lambertus en zijn ouders? Of vraag ik nu weer eens veel te veel?
In ieder geval Jan heel hartelijk bedankt. Ik sta altijd versteld hoe jij de gegevens boven water krijgt.
Groet Lidy
RK trouw Denekamp:April [1750
RK trouw Denekamp:
April [1750]
27 Jan Evers et Ale Freriks, test. Schoenm[aker], Stunn[ebrink].
http://www.steggink.org/transcripties/index.php
RK doop Denekamp:
1 [septembris 1751] Albertus, p[ater] Jan Evers, m[ater] Aalken Freriks; susc. Trine Evers
18.10.1756, Hermannus; dg Janna Everts
17.8.1757, Hermannus Hendricus; dg Mariken Freriks
17.2.1761, Lambertus; dg Harmen Evers
Misschien heeft ook volgende inschrijving betrekking op dit echtpaar:
25 [octobris 1753] Lucas, p[ater] Jan Rakers, m[ater] Aelken Freriks; susc. Marie Freriks
[ 17. Juli 2009, 23:56: Bericht gewijzigd door: J. Krooshoop ]
April [1750]
27 Jan Evers et Ale Freriks, test. Schoenm[aker], Stunn[ebrink].
http://www.steggink.org/transcripties/index.php
RK doop Denekamp:
1 [septembris 1751] Albertus, p[ater] Jan Evers, m[ater] Aalken Freriks; susc. Trine Evers
18.10.1756, Hermannus; dg Janna Everts
17.8.1757, Hermannus Hendricus; dg Mariken Freriks
17.2.1761, Lambertus; dg Harmen Evers
Misschien heeft ook volgende inschrijving betrekking op dit echtpaar:
25 [octobris 1753] Lucas, p[ater] Jan Rakers, m[ater] Aelken Freriks; susc. Marie Freriks
[ 17. Juli 2009, 23:56: Bericht gewijzigd door: J. Krooshoop ]
Hallo J. Krooshoop, Heel erg
Hallo J. Krooshoop, Heel erg bedankt voor deze aanvulling.
Volgens de doopboeken is Lambertus geboren in 1761. Hij trouwde in 1801 met Anna Looink in Enschede. Wel op late leeftijd. Hij overleed in 1836. Misschien kan ik daarom niet meer kinderen vinden?
In je laatste alinea een verwijzing naar een zoon Lucas, vader Jan Rakers. Qua geboortedatum zou hij een zoon kunnen zijn van Jan Evers.Verschrijving van degene die de doopboeken heeft bijgehouden??
Groey Lidy
Volgens de doopboeken is Lambertus geboren in 1761. Hij trouwde in 1801 met Anna Looink in Enschede. Wel op late leeftijd. Hij overleed in 1836. Misschien kan ik daarom niet meer kinderen vinden?
In je laatste alinea een verwijzing naar een zoon Lucas, vader Jan Rakers. Qua geboortedatum zou hij een zoon kunnen zijn van Jan Evers.Verschrijving van degene die de doopboeken heeft bijgehouden??
Groey Lidy