Familie Apeldoorn
Familie Apeldoorn
Hallo,Ik probeer al maanden om mijn stamboom uit te zoeken. Helaas kom ik niet ver omdat mijn vader als klein kind is afgestaan door zijn ouders. Aangezien ik aan de andere kant van het land woon is het ook niet makkelijk om even ergens langs te gaan.Ik heb in het trouwboekje van mijn vader alleen de namen van zijn ouders gevonden. Het gaat hierbij om Jacob Apeldoorn vermoedelijk is zijn geb datum 14-12-1914 en overlijden 19-10-1982. Hij is getrouwd geweest met Harmina van Veen verdere info ontbreekt. Er is een kind geboren wat na 3mnd is overleden in 1938 daarna zijn er nog 3 geboren en is hij gescheiden,hertrouwd en in Zwolle overleden. Kan iemand mij misschien een stukje op weg helpen? Ik wil al heel lang dolgraag weten van wie ik afstam.
- ria van bessen
Hoi,
Hoi, Het beste wat je kunt doen is een persoonskaart aanvragen van Jacob Apeldoorn bij de gemeente in Zwolle. Misschien is even bellen met de ambtenaar van de burgerlijke stand nog het beste om uit te leggen wat je precies zoekt.WantNiet openbaar is:geboortes na 1911huwelijken na 1933en overlijden na 1960Op internet zul je dus niets vinden, tenzij een direct familie lid van Jacob Apeldoorn op dit forum zal reageren, wat natuurlijk ook nog mogelijk is.Veel succes!
Hartelijk bedankt voor je
Hartelijk bedankt voor je snelle reactie! Ik ga dinsdag er gelijk achteraan. Ik dacht eigenlijk dat er voor geboortes 100 jaar stond dus vond het al zo raar. Groetjes
Dag Ria,
Dag Ria,Je kunt van overleden personen veel verder gaan in de tijd, even gekeken naar een Apeldoorn de meest recente is in 1994 overleden en 1997 zijnde een partner.http://www.archieven.nl/
Een persoonskaart aanvragen
Een persoonskaart aanvragen lijkt mij ook de beste manier. Kan ook bij het CBG, zie http://www.cbg.nl/download/cbg_nl_perso ... dfAfgaande op de gegevens bij het overlijden van het kind in 1930Overledene:Jan ApeldoornGeslacht:ManGeboorteplaats:Stad-VollenhoveLeeftijd:3 maandVader:Jacob ApeldoornGeslacht:ManBeroep:arbeiderMoeder:Harmina van VeenGeslacht:VrouwGebeurtenis:OverlijdenDatum:zaterdag 29 januari 1938Gebeurtenisplaats:MeppelDocumenttype:BS OverlijdenErfgoedinstelling:Drents ArchiefPlaats instelling:AssenCollectiegebied:DrentheArchief:0167.015Registratienummer:1938Aktenummer:5Registratiedatum:29 januari 1938Akteplaats:MeppelAktesoort:Overlijden Overledene:Jan ApeldoornGeslacht:ManGeboorteplaats:Vollenhove, StadLeeftijd:0Vader:Jacob ApeldoornMoeder:Harmina van VeenGebeurtenis:OverlijdenDatum:zaterdag 29 januari 1938Gebeurtenisplaats:MeppelDocumenttype:BS OverlijdenErfgoedinstelling:Historisch Centrum OverijsselPlaats instelling:ZwolleCollectiegebied:OverijsselArchief:0123Registratienummer:12441Aktenummer:1Registratiedatum:5 februari 1938Akteplaats:Vollenhove, StadOpmerking:3 maanden oudOverleden dus in Meppel maar woonachtig in Vollenhove-Stad, zou het me niet verbazen als dit je (bet)overgrootouders blijken te zijnBruidegom: Jacob ApeldoornGeboorteplaats: Vollenhove, StadLeeftijd: 24Beroep: visschersknechtVader bruidegom: Jacob ApeldoornMoeder bruidegom: Grietje IJspeertBruid: Geesje OostenGeboorteplaats: Vollenhove, StadLeeftijd: 22Vader bruid: Jan OostenBeroep: visscherMoeder bruid: Teune EdelenbosGebeurtenis: HuwelijkDatum: zaterdag 20 augustus 1892Gebeurtenisplaats: Vollenhove, StadDocumenttype: BS HuwelijkErfgoedinstelling: Historisch Centrum OverijsselPlaats instelling: ZwolleCollectiegebied: OverijsselArchief: 0123Registratienummer: 12314Aktenummer: 5Registratiedatum: 20 augustus 1892Akteplaats: Vollenhove, StadOpmerking: 1 kind gewettigd
Het bevolkingsregister van
Het bevolkingsregister van Stad Vollenhove is (gedeeltelijk) te raadplegen via de site van gemeente Steenwijkerland. http://www.archieven.nl/mi/1648/?mizig=641Zoeken op achternaam en voornaam.Daar komt een Jacob Apeldoorn voor geboren op 14-12-1914. Hij staat bij Jan Apeldoorn geboren op 27-08-1882 en Jentje Apeldoorn geboren 03-02-1879. Dit echtpaar is gehuwd op 20-04-1907 in Stad Vollenhove.
Dankjewel, lief van je dat je
Dankjewel, lief van je dat je me zo'n eind op weg heb geholpen! 

Hallo José,
Hallo José,Als je wat meer aanknopingspunten hebt, dan is op de site wiewaswie ook nog wel wat te vinden.Ik kom er op dit moment even niet uit. Er lijken meerdere Jacob Apeldoorns te zijn.Kwamen jouw ouders ook uit Vollenhove? Dan heb ik hen mogelijk vroeger gekend.Groetjes, Helen

Hoi Helen,
Hoi Helen,Mijn vader is afgestaan toen hij heel klein was en is bij meerdere pleeggezinnen grootgebracht. Hij heeft zelf nooit in vollenhoven gewoond. Aan de hand van gegevens die ik had van zijn vader kwam ik via zwolle in vollenhoven terecht. Mijn vader is wel in overijssel bij meerdere gezinnen grootgebracht en in zwartsluis geboren. Ik heb het terug kunnen brengen tot Jan Cornelis Apeldoorn en Geertrui de Boer en dan ineens krijg ik dat de vader en moeder van Jan Cornelis ineens een hele andere achternaam hebben. Namelijk Cornelis Tijmens Regelink en Aaltje Jans Regelink-Welink en dan is er ineens niks meer. Ik ben tot 1736 gekomen, dat is de geboortedatum van Jan Cornelis ApeldoornGroetjes Jose