Mijn moeder is tijdens de 2de wereldoorlog geëvacueerd van Vlaardingen naar Mariënberg in Overijssel. Ze kwam in huis bij haar oom, een broer van haar moeder. Hij heette Jan Willem Waaijman. Zij noemde hem oom Pim. Jan Willem zou directeur van de landbouw coöperatie zijn geweest. Ze heeft verteld dat ze altijd speelde met een jongetje dat daar ook in huis was. Later heeft ze gehoord dat dit een joods onderduikertje was. Tijdens de oorlog heeft ze dit nooit geweten , ook niet dat iedereen in de buurt in het verzet zat.
Inmiddels is moeder 87 jaar, en kan ze zich niet veel meer herinneren. Praat er ook niet graag over.
Maar ik zou graag willen weten hoe het de fam Waaijman is vergaan na de oorlog en of er nageslacht is. Op diverse genealogische sites kan ik weinig tot niets vinden over Jan Willem Waaijman, hoewel de naam Waaijman wel heel veel voorkomt in de omgeving van Hardenberg.
Hopelijk kan ik via dit forum antwoorden vinden/krijgen op mijn vraag.
met vriendelijke groet: Hans Rothuis.
nageslacht J.W. Waaijman
Re: nageslacht J.W. Waaijman
Op internet staat een verhaal:
https://www.oudommen.nl/het-verhaal-ach ... -waaijman/
Mogelijk dat hier de aansluiting is. Mogelijk dat men bij OudOmmen u verder kan helpen.
https://www.oudommen.nl/het-verhaal-ach ... -waaijman/
Mogelijk dat hier de aansluiting is. Mogelijk dat men bij OudOmmen u verder kan helpen.
-
Re: nageslacht J.W. Waaijman
Hans,
Ene J.W. Waaijman was gehuwd met A.G. Dilling.
Volgens het Overijssels Dagblad Burgelijke Stand Ommen van 28-08-1945 kregen zij een dochter Gerrechiena te Beerze.
En volgens een bericht van 09-11-1949 kregen zij een zoon Roelof. Als adres staat Berze K 44.
J.W. Waaijman zou 31-07-1916 te Marienberg geboren zijn, dus ws. al overleden. Geen grafinfo gevonden en ook geen overlijdensbericht.
Ene Jan-Willem Waaijman zit op Facebook. Mogelijk een kleinoon van Pim?
Misschien kun je iets met deze info.
Margaret
Ene J.W. Waaijman was gehuwd met A.G. Dilling.
Volgens het Overijssels Dagblad Burgelijke Stand Ommen van 28-08-1945 kregen zij een dochter Gerrechiena te Beerze.
En volgens een bericht van 09-11-1949 kregen zij een zoon Roelof. Als adres staat Berze K 44.
J.W. Waaijman zou 31-07-1916 te Marienberg geboren zijn, dus ws. al overleden. Geen grafinfo gevonden en ook geen overlijdensbericht.
Ene Jan-Willem Waaijman zit op Facebook. Mogelijk een kleinoon van Pim?
Misschien kun je iets met deze info.
Margaret