Doorgaan naar de inhoud

Bij Collectie Overijssel doen we ons best om je goed te helpen. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Of misschien heb je een idee om iets te verbeteren. We horen dit graag van je.

Tips en suggesties

Heb je een tip, wens of idee? Laat het ons weten via het contactformulier of stuur een e-mail naar info@collectieoverijssel.nl. Je kunt ook terecht bij onze medewerkers in de studiezalen.

Een klacht indienen

Ben je niet tevreden over hoe je bent geholpen? Dan kun je een klacht indienen. Je klacht kan gaan over hoe een medewerker met je omging of over iets wat wij niet goed deden.

Hoe dien je een klacht in?

Je kunt je klacht op twee manieren indienen:

  1. Stuur een e-mail naar info@collectieoverijssel.nl
  2. Stuur je brief naar:
    Collectie Overijssel
    T.a.v. de directeur
    Eikenstraat 20
    8021 WX Zwolle

Zet in je klacht in elk geval deze informatie:

  • Je naam, telefoonnummer en e-mailadres
  • De datum waarop je je klacht indient
  • Een duidelijke beschrijving van waarover je klaagt.
  • Onderteken je klacht als je deze per post verstuurt.

Wat gebeurt er met je klacht?

We behandelen je klacht volgens de regels van de wet (hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht). Dit betekent:

  • Ontvangstbevestiging: je ontvangt een bevestiging dat we je klacht hebben ontvangen.
  • Onafhankelijke behandeling: iemand die niet betrokken was bij de situatie bekijkt je klacht.
  • Hoor en wederhoor: je krijgt de mogelijkheid om je klacht toe te lichten. Ook de medewerker over wie je klaagt, mag reageren.
  • Verslag: we maken een verslag van het gesprek.
  • Beslissing: binnen 6 weken ontvang je schriftelijk uitleg over wat we besluiten en waarom.

We registreren alle klachten en publiceren jaarlijks een overzicht.

Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op via info@collectieoverijssel.nl of bel ons op 085 4885000.