Wij stellen alles in het werk om je tijdens een bezoek aan of in contact met Collectie Overijssel zo goed mogelijk van dienst te zijn. Jouw ervaring is voor ons van groot belang. We stellen het dan ook zeer op prijs als jij deze met ons deelt, dit kan in de vorm van een klacht maar ook wensen, suggesties, tips en opmerkingen zijn welkom.
We vinden het fijn als je tips en feedback met ons deelt. We kunnen dan actief werken aan de verbetering van onze organisatie. Natuurlijk staan de medewerkers van team dienstverlening je graag te woord in de studiezaal. Je kunt ons je ideeën en feedback ook altijd laten weten via het contactformulier of een e-mail.
Als je een klacht hebt, kun je natuurlijk in eerste instantie deze direct uiten bij degene op wiens gedrag de klacht betrekking heeft. Mocht dit niet tot een oplossing naar tevredenheid leiden, omschrijf dan jouw klacht zoals hieronder beschreven. Jouw klacht komt binnen bij de verantwoordelijke leidinggevende.
Een publieke organisatie als Collectie Overijssel wil eventuele klachten zorgvuldig behandelen. De Algemene Wet Bestuursrecht schrijft daartoe een regeling voor. Wij hanteren de procedure voor klachtbehandeling zoals die beschreven staat in hoofdstuk 9 van de Algemene Wet Bestuursrecht. Op hoofdlijnen luidt deze procedure als volgt:
Een ieder heeft het recht om over de wijze waarop een bestuursorgaan zich in een bepaalde aangelegenheid jegens hem of een ander heeft gedragen, een klacht in te dienen bij dat bestuursorgaan; een gedraging van een persoon, werkzaam onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan, wordt aangemerkt als een gedraging van dat bestuursorgaan. Het bestuursorgaan draagt zorg voor een behoorlijke behandeling van mondelinge en schriftelijke klachten over zijn gedragingen. Tegen een besluit inzake de behandeling van een klacht kan geen beroep worden ingesteld.
Klachten kunnen per post of per email gestuurd worden, gericht aan de directeur. Je kunt deze verzenden naar info@collectieoverijssel.nl of naar Eikenstraat 20, 8021WX Zwolle.