Bij Collectie Overijssel doen we er alles aan om onze klanten zo goed mogelijk te kunnen helpen met hun vragen. Meten en continu verbeteren is onderdeel van ons dagelijks werk. En dat loont: uit de landelijke Kwaliteitsmonitor Dienstverlening Archieven 2024 is namelijk gebleken dat jullie ons waarderen met maar liefst een 8,1! Een flinke verbetering ten opzichte van 2019 en een mooie beloning voor al onze inspanningen van de afgelopen jaren.
Onze directeur Vincent Robijn is natuurlijk maar wat blij met zo’n cijfer: “Wat een prachtige waardering krijgen we van onze klanten! Wij zijn daar heel erg dankbaar voor. Dit laat zien dat de focus op het laagdrempelig toegankelijk maken van collecties echt resultaat oplevert. En dat het werkplezier, de klantvriendelijkheid en de vakkennis van onze geweldige collega’s ook door onze klanten herkend wordt. We willen met z’n allen graag nog verder groeien en verbeteren zodat we nog meer kwaliteit kunnen bieden.”
Ook waren er volop complimenten voor onze medewerkers van team Dienstverlening, die onze klanten dagelijks te woord staan via mail, chat, telefoon en op onze studiezalen. Hun inzet werd gewaardeerd met maar liefst een 9,1! Een kleine greep uit de complimenten: “Ik was heel blij met het vriendelijke en zeer uitgebreide antwoord”. Iemand anders schrijft: “Ik heb alleen maar positieve ervaringen”. En: “Ik krijg snel en adequaat antwoord en goede verwijzingen indien nodig”.
Naast deze mooie complimenten hebben we uiteraard ook waardevolle tips gekregen waarmee we de komende tijd aan de slag gaan. Zo blijven we werken aan de vindbaarheid van onze collectie via de website en het online beschikbaar stellen van zo veel mogelijk archiefstukken.
Via deze weg willen we de vele respondenten bedanken voor hun waardevolle terugkoppeling. Over 2 jaar doen we weer mee met de Kwaliteitsmonitor om te zien of we dit mooie cijfer kunnen verbeteren. Maar ook in de tussentijd staan we open voor jullie tips en ideeën! Neem dus vooral contact met ons op.